WhatsApp’ta ücret dönemi mi başlıyor?

Facebook, popüler mesajlaşma uygulaması WhatsApp’ta kurumsal hesapların ücret ödemesini gerektirecek bir yapıyı test ediyor.

WhatsApp

2014 yılında, 22 milyar dolar vererek uygulamayı satın alan Facebook, geçen üç yılın ardından söz konusu miktarın bir kısmını geri kazanmaya hazırlanıyor. Şirket, şu an günlük aktif 1 milyar kullanıcının bir bölümünden gelir elde etmek istiyor.

WhatsApp Operasyon Direktörü Matt Idema’nın Wall Street Journal’a verdiği röportajda, ücretlendirmenin kurumsal WhatsApp hesaplarını kapsayacağını belirtti. “Kurumların hedef kitleleriyle olan ticari kullanımları üzerinden bir ücretlendirme düşünüyoruz. İnsanların işletmelerle iletişim kurmalarına ve istedikleri yanıtları almalarına izin verecek bir platform oluşturmak istiyoruz. Gelecekte işletmeleri ücretlendirmek niyetindeyiz.”

Uygulama ileride işletmelerin onaylanmış profiller oluşturmasına ve dahil olan kullanıcılar ile sohbet etmesine olanak tanıyacak.

Bu yaz test edilmeye başlanan projenin bütçesi veya işletmeleri ücretlendirmeye ne zaman başlayacağı henüz açıklanmadı.