WhatsApp Twitter ve Facebook’u geçti

En popüler mobil iletişim uygulamalarından WhatsApp’in CEO’su, Twitter’dan daha çok kullanıcıya sahip olduklarını ve Facebook’tan daha fazla mesajlaşmaya ev sahipliği yaptıklarını açıkladı

whatsapp-twitter-facebook

WhatsApp’in platform gözetmeksizin çalışması ve son derece basit bir kullanıma sahip olması onu başarılı kılan yegane etkenler. Milyonlarca akıllı telefon kullanıcısının tercih ettiği uygulama, hiç reklam almaması ile kullanıcı dostu bir profil çiziyor.

Bu yıl paralı olacak olan WhatsApp, aslında tahmin ettiğinizden de başarılı bir platform. CEO Jan Koum, Twitter’dan daha çok kullanıcıya sahip olduklarını ve aylık 200 milyon kullanıcı sayısına ulaştıklarını açıkladı. Kaum ayrıca WhatsApp üzerinden günde ortalama 18 milyar ileti gönderildiğini belirtiyor. Facebook üzerinden gönderilen günlük mesaj sayısı ise 10 milyar.

WhatsApp’ın hiç reklam almaması platformu özel kılan diğer bir olgu. ‘Reklama karşı çıkma konusunda bir manifestomuz var’ diyen Koum sözlerini şu şekilde tamamladı ‘Günlük hayatımızda reklam bombardımanına tutuluyoruz ve biz akıllı telefonların bunun için olmadığını düşünüyoruz. Cihaza bu şekilde reklamlar koymak kötü bir fikir. Sevdiklerin ile iletişim kurarken reklamlar tarafından rahatsız edilmek istemezsin.’ Sizden Koum’u 1 dakika boyunca alkışlamanızı rica ediyoruz…

Koum WhatsApp’in ücretli olacak olması nedeniyle herhangi bir kullanıcı kaybı yaşamadıklarını belirtiyor. Zaten eğer şu an WhatsApp’e sahipseniz, uygulama ücretli olduğunda herhangi bir ödeme yapmak zorunda olmayacaksınız. Ücretli sistem yeni kullanıcılar için olacak.