Stuff

WhatsApp seni Facebook’tan bile koruyor

Facebook tarafından 19 milyar dolara satın alınan WhatsApp, kullanıcı ve sohbet bilgilerinin kimseyle paylaşılmadığını; buna Facebook’un da dahil olduğunu açıkladı.

WhatsApp, bugüne kadar hiç reklam almaması ve CEO Jan Koum’un buna karşı olan tavrı ile dikkat çekiyordu. Kullanıcılar her ne kadar buna minnettar olsa da, Facebook tarfından satın alınması ile yeni büyük endişeler gün yüzüne çıktı. Bunların başında da, kullanıcı bilgilerinin toplanıp, üçüncü parti firmalarla paylaşılabileceği geliyor.

CEO Jan Koum, WhatsApp’in resmi blog’undan yaptığı açıklama ile bunların yersiz endişeler olduğunun altını çizdi. “Facebook’la birlikte çalışmak, değerlerimizi değiştirmemiz gerektiği anlamına gelseydi, bunu yapmazdık” diyen Koum, ayrıca WhatsApp’in kullanıcı verilerini toplayıp, satacağını iddia eden haberleri ‘sorumsuz’ olarak değerlendirdi.

Çocukluğunu, sansürün yaşamın günlük bir rutini haline geldiği Sovyetler Birliği’nde geçiren Koum, mahremiyetin WhatsApp için her zaman en ileri önceliğe sahip olacağını söyledi.

Koum yazılı açıklamasında ayrıca bir de çocukluk anısını paylaşıyor:

“O dönemden aklımda kalan en güçlü anılardan biri de, annemin telefonda konuşurken sık sık ‘Bu telefonda konuşulacak bir şey değil; yüz yüze söylerim.’ demesiydi. KGB’nin telefonlarımızı dinliyor olabileceği korkusundan özgürce iletişim kuramıyorduk. Bu, ben gençken ABD’ye taşınmamızın sebeplerinden biriydi.”

WhatsApp, Facebook gibi diğer sosyal ağların aksine, kullanıcıların e-posta adresleri ve doğum günleri gibi basit bilgilerini dahi toplamıyor. Jan Koum, mesajlaşmaların ve gönderilen fotoğrafların da toplanmadığını belirtiyor.

WhatsApp’in kullanıcıları bilgilerini Facebook ile paylaştığı söylentileri, şubat ayında gerçekleştirilen satın almadan beri dillendiriliyor. Facebook’un kullanıcı verilerini toplama ve üçüncü parti firmalarla paylaşma konusunda kötü bir ünü var. Doğal olarak, WhatsApp kullanıcıları bu söylentiler karşısında endişeleniyor. Ancak Jan Koum, verilerin Facebook’la bile paylaşılmadığını, paylaşılmayacağını söylüyor.

WhatsApp ile ilgili merak edilen bir diğer konu ise reklam alıp almayacağı. Facebook CEO’su Mark Zuckerberg, şu an 450 milyon aylık aktif kullanıcısı olan WhatsApp’in, 2-3 milyar kullanıcı sayısına ulaşmadan reklam göstermeye başlamayacağını açıkladı.

Jan Koum, yazılı açıklamasını şu şekilde sonlandırıyor: “Emin olabilirsiniz, Facebook ile gelecekteki işbirliğimiz, bizi bugünlere getiren vizyonumuzdan taviz vermemizi gerektirmeyecek. WhatsApp’in odağı, insanlara korkmadan aklındakileri söyleyebileceği, konuşma özgürlüğüne sahip olabilecekleri bir portal sunmak.”