Vodafone Türkiye, Dijital Dönüşüm Hareketi adlı stratejik yatırım programıyla 2013-14 mali yılında, toplam gelirlerini yüzde 17 artış ile 6,4 milyar TL’ye çıkardı. Toplam mobil gelir pazar payı yüzde 33,4’e ulaştı.
Vodafone, 2013-14 mali yılı sonuçlarını açıkladı. Sonuçlar, Vodafone Türkiye’nin Dijital Dönüşüm Hareketi adıyla yürüttüğü stratejik yatırım programı sayesinde güçlü ve istikrarlı büyümesini sürdürdüğünü ortaya koydu. Son dört yıldır mobil telekomünikasyon pazarının en yüksek gelir büyümesini kaydeden şirketin, kendi yaptığı hesaplamaya göre, toplam mobil gelirlere göre pazar payını yüzde 33,4’e yükseltti.
Vodafone Türkiye, 2013-14 mali yılı toplam gelirlerini yüzde 17 artırarak en yüksek gelir seviyesi olan 6,4 milyar TL’ye çıkardı. Bu sonuca göre şirket, dört yıl üst üste toplam gelirlerde çift haneli büyüme başarısı gösterdi.
Bilgi Teknolojileri İletişim Kurumu’nun (BTK) abone tanımına göre 20 milyon abone sayısına erişildi. 20 ülkede hayata geçirilen Vodafone Red tarifelerinin yanı sıra, müşteri odaklı pazarlama yaklaşımının yeni ürünleri; faturalı müşteriler için Duran ve Devreden tarifeler, faturasız müşteriler için ise Altın tarifeler, şirketin bu abone sayısına ulaşmasında önemli bir rol oynadı.
Vodafone Türkiye 2013-14 mali yılı FAVÖK’ünü (Faiz, Amortisman ve Vergi Öncesi Kâr), yüzde 27 artış ile bugüne kadarki en yüksek seviye olan 1,1 milyar TL’ye ulaştırdı.
Veri gelirlerinde yüzde 55 büyüme
Akıllı telefon seçmeyi, satın almayı ve kullanmayı tüketiciler için kolay, anlaşılır ve erişilebilir hale getiren Akıllı Cihaz Akıllı İletişim Platformu (ACAİP) sayesinde Vodafone Türkiye, akıllı telefon penetrasyonunu bu mali yılda 11,4 puan artırarak yüzde 34’e yükseltti. Böylece, şirket veri gelirlerindeki hızlı büyümesini devam ettirdi. Vodafone Türkiye, 2013-14 mali yılında bir önceki yıla göre veri gelirlerini yüzde 55 artırdı ve mali yıl baz alındığında bu alanda sektördeki en büyük yıllık artışı gerçekleştirdi.
Şirket, Müşterilerine özel inovatif çözümler geliştiren ‘İşOrtağım’ platformu ve ‘Toplam İletişim Hizmetleri Stratejisi’ ile, kurumsal segmentteki büyümesini sürdürdü. Kurumsal mobil servis gelirlerini ise 2013-14 mali yılında bir önceki yıla göre yüzde 18 artırdı.
Vodafone Türkiye, Net Tavsiye Skoru’nda da pazar lideri olarak aboneleri tarafından en çok tavsiye edilen operatör oldu.