Vodafone, tüm dünyada marka konumlandırma stratejisini, sloganını ve görsel kimliğini baştan sona yeniledi. Böylece, Vodafone, 2009 yılındaki “Power to you” sloganından bu yana ilk kez marka kimliğinde büyük bir değişime gitmiş oldu. Vodafone’un yeni marka konumlandırma stratejisi, gelecek hakkında iyimser olunması gerektiği düşüncesine odaklanıyor.
Şirketin “The future is exciting. Ready?” olarak belirlenen yeni sloganı, Türkiye’de “Gelecek heyecan verici. Hazır mısın?” şeklinde kullanılacak. Yeni görsel kimlikte ise 1998 yılında yaratılan ve markanın simgelerinden biri haline gelen “ikonik logosu”, eskisine göre daha vurgulu bir biçimde kullanılacak. Logo, “tasarımda doğalcılık” akımına uygun bir 3D tasarım yerine yepyeni bir 2D tasarımla hazırlandı.
Yeni strateji 36 ülkede birden uygulanacak
Markanın faaliyet gösterdiği 36 ülkede birden uygulanacak olan yeni strateji, Vodafone Türkiye CEO’su Colman Deegan ve Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Engin Aksoy’un katılımıyla düzenlenen toplantıda tanıtıldı.
Vodafone’un marka konumlandırma stratejisi ve reklam kampanyaları, kapsamlı araştırma ve konsept testlerinin ardından geliştirildi. Araştırmalar için, aralarında Türkiye’nin de bulunduğu 17 ülkeden 30 bine yakın kişinin kalitatif ve kantitatif görüşleri alındı.