Silikon Vadisi’nin en değerli iki startup’ı Snapchat ve Uber güçlerini birleştirdi. Uber geçen ay uygulamasını yeniden tasarlamış ve sunmuştu. Bu yenilik daha temiz bir arayüz ve daha az karışıklık sunuyordu. Şirket ayrıca başka yenilikleri de beraberinde getirdi. Şimdi, Uber temalı Snapchat filtreleri kullanabilme ve arkadaşınızın lokasyonunu varış yeri olarak belirleme özellikleri var.
The Verge’de yayınlanan habere göre, Snapchat filtreleri yalnızca siz araçta varacağınız yere giderken çalışacak. Yukarı doğru kaldırdığınızda, Uber’in yeni feed’inde birkaç Snapchat filtresinin olduğunu göreceksiniz. Filtreleri kullanabilmek için Uber aracında seyahat yapıyor olmanız gerekli.
Filtrelerden en heyecan verici olanı standart Uber filtresi. Bu filtre, varış noktanıza kalan süreyi hesaplayarak atacağınız snap’e yansıtıyor. Bu sayede arkadaşlarınızı, yolda olduğunuza dair ikna etmek için mesaj atmak zorunluluğu ortadan kalkıyor olacak. Tek bir selfie ile yolda olduğunuzu kolaylıkla kanıtlayabilirsiniz. Yeni gelen ‘Uber to Person’ özelliği sayesinde, sürücüye bir yer söylemekten ziyade arkadaşınızın bulunduğu lokasyona götürmesini söyleyebileceksiniz. Şirket uygulamanın daha fazla kısayol sunarak yolcuların işlerini kolaylaştırmak üzere yenilendiğini, Snapchat filtrelerininse bir Uber aracında olduğunuzu tüm dünyayla paylaşmanın eğlenceli bir yolu olduğunu belirtiyor.
Uber’in tek dostu Snapchat değil. Şirket ayrıca Yelp ve Foursquare ile de iş birliklerine gideceklerini duyurdu. Uber Ürün Müdürü Yukhi Yamashita, Mashable‘a verdiği röportajda, “İnsanların Uber araçlarındayken akıllı telefonlarını çok sık kontrol ettiklerini fark ettik. Uber’i hayatınıza daha fazla entegre olduğu için seçmenizi istiyoruz.” diyor.
Uber’in yeni özelliklerden biri de, henüz Seattle’da test aşamasında olan ve çağırdığınız araçtan emin olmanızı sağlayacak renk butonu özelliği… Yeni özellikler henüz Türkiye’deki Uber uygulamasına gelmedi.