Twitter, Eylül ayında dünyadaki herkesin tek bir Tweet’le kendini daha kolay anlatabilmesi için 140 karakter limitini 280 karakter olarak artıran testlere başlamıştı. Gerçekleşen testler sona erdi ve artık Twitter’ı kullanan herkes 280 karakterden yararlanabilecek.
Twitter’ın yaptığı analizlere göre, İngilizce atılan Tweet’lerin %9’u karakter limitini dolduruyordu. Bu da bir düşünceyi bir Tweet’e sığdırmak için sarfedilen, ve çoğunlukla Tweet’i düzenlemekle çok fazla vakit harcamak ve hatta bazen Tweet’ten vazgeçmekle sonuçlanıyordu. Karakter sayısının artırılmasıyla, bu sorun büyük ölçüde azaltıldı – karakter limitini dolduran Tweet sayısı, toplam Tweet sayısının %1’ine kadar geriledi.
Testler sırasında gönderilen Tweet’lerin sadece %5’i 140 karakterden daha uzundu ve sadece %2’si 190 karakterden fazlaydı. Bu sayede, zaman akışını okuma deneyimi büyük ölçüde değişmeyecek; zaman akışında yaklaşık olarak aynı miktarda Tweet görülecek. Karşılaştırma yapmak gerekirse, genel olarak fotoğraflı ya da anketli bir Tweet, 190 karakterlik bir Tweet’ten daha fazla alan kaplayacaktır.