Stuff

Türkiye’deki mobil abone sayısı 70 milyonu aştı

Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK), 2014’ün ilk çeyreğini kapsayan ‘Türkiye Elektronik Haberleşme Sektörü Raporu’nu yayınladı. Raporda, mobil pazardan genişbanta kadar birçok ilginç bilgi paylaşılıyor.

BTK’nın geride bıraktığımız üç ayı kapsayan raporu, mobil devinimin Türkiye’de ne durumda olduğunu en çıplak haliyle gözler önüne seriyor.

Rapora göre, Türkiye’deki mobil abone sayısı tam olarak 70 milyon 115 bin 287. Bu sayı, yüzde 91,5 oranında penetrayon anlamına geliyor ki, 0-9 yaş arası nüfus çıkarıldığında, mobil penetrasyon yüzde 100’ü geçiyor.

70 milyonu aşkın mobil abonenin 51 milyonu cihazlarında 3G internet kullanırken, mobil genişbant abone sayısı da 26 milyonu geçti. Türkiye’nin geride bıraktığımız üç ayda gerçekleştirdiği mobil veri kullanımı ise tamı tamına 52,359 terabayt. Bir önceki çeyrekle karşılaştırıldığında, yüzde 20 oranında bir artış yaşandığı görülüyor.

Türkiye GSM pazarında ise rekabetten ziyade yerleşik bir düzen dikkat çekiyor. Abone sayısına göre GSM operatörlerinin pazar payları şu şekilde sıralanıyor; Turkcell yüzde 49,62, Vodafone yüzde 28,57 ve son olarak Avea yüzde 21,81.

Türkiye ayrıca, aylık ortalama 331 dakika ile Avrupa’nın mobil telefonu ile en çok telefon görüşmesi yapan ülkesi oldu.

2008 yılında 6 milyon civarında olan genişbant internet aboneleri, geride kalan 6 yılda beş kat arttı ve 2014’te 35 milyona ulaştı. Geçen çeyreğe oranla genişbant internet abonelerinin sayısı yüzde 7,3 oranında artarken, toplam internet abonelerinin yıldan yıla artışı ise yüzde 12 oranında gerçekleşti.

Türkiye Elektronik Haberleşme Sektörü Raporu’nun tamamına buradan ulaşabilirsin.