Kristal Elma Festivali’ne katılan YouTube Markalı İçerik Çözümleri Avrupa ve MEA Bölge Direktörü Susan Agliata ile YouTube’un sunduğu fırsatları konuştuk.
Türkiye gibi mobil kullanımının ve genç nüfusun yüksek düzeyde olduğu bir ülkede YouTuber kavramı diğer ülkelere göre çok daha ön planda. Oturumunda YouTube’un markalara neler sunduğunu ve nasıl başarıya ulaşılacağını söyleyen Susan Agliata ile oturumun ardından bir araya geldik. YouTube’taki kullanıcı tabanının ve izlenme oranlarının katlanarak arttığını söyleyen Agliata, Türkiye’de birçok markanın YouTube’da başarılı işler çıkardığını söyleyerek “Platformu etkili kullanan markalar inanılmaz geri dönüşler alarak büyük başarılar elde etti” yorumunu yaptı.
Markalar neden YouTube’ta olmalı?
Öncelikle inanılmaz bir ölçeği var. Kullanıcı tabanı ve izlenme oranları yıllar boyunca katlanarak artıyor. YouTube, marka ve ajanslar için yaratıcı bir kanvas halinde. Bu sayede bu platformu inovatif bir biçimde kullanabilirler.
Yeni bir kavram çıktı YouTuber diye ve Türkiye’de de dünyanın diğer bölgelerinde olduğu gibi çok popülerler. Markalar YouTuber’ları nasıl etkili kullanabilirler?
Harika bir soru. YouTuber fenomeni inanılmaz boyutlara ulaştı ve küresel anlamda da dediğin gibi sürekli gündemde. Markalar, YouTube yaratıcılarıyla yeni hedef kitlelere ulaşmak için ortaklık yapabilirler. YouTuber yaratıcıları aslında çok özgün ve samimi. Bu sayede markanın mesajını anlamlı bir biçimde karşı tarafa iletebiliyorlar. Biz bunun harika örneklerini görüyoruz. Örneğin Türkiye’de P&G #BanaBak kampanyasını başlattı ve YouTube fenomenlerinden bir kısmıyla birlikte çalıştı. İnanılmaz geri dönüşler alınarak büyük başarılar elde ettiler.
Türkiye’deki markaların YouTube performansını değerlendirme şansınız var mı? Sizce nasıl performans sergiliyorlar?
Kesinlikle çok iyi performans sergiliyorlar. Türkiye iki noktada öncü olarak kendini belli ediyor. Hem mobil izlenme süresinde artış yaşanıyor hem de inovatif işler ortaya çıkıyor.
Ben #BanaBak’tan bahsetmiştim az önce. Önceden kısa bölümler yayınlanıyordu bu platformda ve bu oluşum şu anda en başarılı marka kanalı halini aldı. Ayrıca Beko güzel projelere imza attı. Keza Volkswagen de 6 saniyelik reklam alanında harika işlere imza attı. THY ve Turkcell gibi markaların YouTube üzerindeki başarıları da ortada.
Kristal Elma Festivali’ne ilk defa bu sene katıldınız… Sizin için etkinlik nasıl geçti?
Kristal Elma’daki enerji inanılmazdı. Etrafta gezindim, farklı stantlara baktım ve farklı konuşmacıları takip etme fırsatım oldu. Herkes burada olmaktan dolayı çok tutkuluydu. Buradaki insanlar endüstriyi keşfetmeye, bir komünite oluşturmaya ve networking yapmaya tutkulular. Bence harika bir festival ve gelecek yıl nasıl bir festivalle karşılaşacağımızı görmek için sabırsızlanıyorum.
Bu röportaj Yiğit Can Kaytmaz imzasıyla Stuff Kasım 2016 sayısında yayınlanmıştır.