Turkcell, tüm perakende süreçlerini dijital hale getirerek uçtan uca bir dönüşüm başlattı. Bu dönüşümün ilk adımı olarak mağaza otomasyon altyapısı tamamen dijital hale getirilecek. Bu sayede mağazalar tek bir merkezden yönetilip en yüksek hizmet standardı sunularak, müşterilerin istedikleri ürünlere daha hızlı erişmeleri sağlanacak.
Turkcell’in mevcut mağazaları da iki yeni konseptle Turkcell Plus ve Turkcell olarak yeniden tasarlandı. Bunlardan biri, daha geniş alanlar ve sınırsız deneyim olanakları sunulan ve ‘Gelecek Burada’ mottosuyla müşterilerin son teknolojilere ulaşabildiği mağazalar olacak. Diğer bir konseptte ise, ‘Mahallemdeki Turkcell’ mottosuyla tüm müşterilerin kolaylıkla erişebileceği ve Turkcell kalitesinde hizmet alabileceği mağazalar yer alacak. Proje kapsamında tüm mağazaların içi de yenilenerek baştan aşağı dijital hale getirilecek. Mağazaların camlarında bulunan kağıt bilgilendirme posterleri kaldırılarak vitrinlere dijital ekranlar yerleştirilecek. Yine mağazaların içinde bulunan broşür, bilgilendirme materyalleri de yerini dijital tarife ekranlarına bırakacak.
Ücretsiz internet bağlantısının sunulacağı yeni mağazalarda müşteriler, Turkcell’in portföyünde bulunan cihazları canlı olarak deneyimleyebilecek, bulamadıkları ürünü mağazadan çıkmadan online mağaza ekranından sipariş verebilecek. ‘Akıllı Destek’ bölümü kullanıcıların en büyük beklentisi olan satış sonrası destek konusunda hizmet verecek. Mağaza içinde bulunan “destek hattı” sayesinde yabancı müşteriler Arapça, Rusça ve İngilizce dillerinde anında canlı destek alırken işitme engelli müşteriler de işaret diliyle görüntülü hizmet alabilecek.
Turkcell’in yeni perakende dönüşümü hakkında bilgiler veren Turkcell Satıştan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Murat Erkan, “Türkiye’nin Turkcell’i olarak müşterilerimize olan sorumluluğumuzun her zaman farkındayız. Müşterimize daha iyi ve kaliteli hizmet sunmak için her gün kendimizi yeniliyoruz. Şu an 73 mağazamızda başlattığımız yeni perakende dönüşümü projemizin de tek amacı Türk halkına layık olduğu en iyi hizmeti mağazalarımızda eksiksiz olarak sunmak. Bu amaçla tüm Türkiye’ye yayılmış mağazalarımızda büyük bir çalışma başlattık. Kurmaya başladığımız uçtan uca dijital altyapı, yalın tedarik zinciri ve mağazalarımızın tam kontrollü yönetimi sayesinde Turkcell’e gönül veren müşterilerimiz gittikleri her mağazada kendilerine yakışır bir hizmet alacak. Artık batıda doğuda kuzeyde güneyde her nerede olursa olsun tüm mağazalarımızın hizmet standardı aynı olacak. Müşterilerimiz mağazalarımızdan çıktıklarında unutamayacakları bir dijital yolculuk yaşayacaklar.” diye konuştu.
İlk etapta 73 mağazayla başlayan dönüşüm projesi 2017 yılı sonunda tüm Türkiye’de tamamlanacak. Toplam maliyeti 540 milyon TL olacak proje, tamamlandığında, Türkiye genelinde bulunan yaklaşık 1.780 Turkcell mağazasında dönüşüm gerçekleşmiş olacak.
Turkcell, perakende dönüşümünü hayata geçirecek en önemli parçalardan biri olan mağaza çalışanlarını bu dönüşüme hazırlamak amacıyla sertifika programı başlattı. Turkcell Akademi tarafından 81 ildeki tüm mağaza çalışanlarına özel olarak hazırlanan sertikasyon programıyla, 5 bin mağaza çalışanı eğitime tabi tutuldu. Hem online hem de sınıf içi düzenlenen eğitimlerle çalışanlar sadece bulundukları iş alanıyla ilgili değil temel perakende satış, insan kaynakları, hukuk gibi konularda eğitim aldı.