Turkcell mobil ve fiber internetle büyüdü

Turkcell, 2014 ikinci çeyrek finansal ve operasyonel sonuçlarını açıkladı. Turkcell Grup gelirleri,bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 2,4 oranında büyüyerek 2 milyar 923 milyon TL oldu.

Turkcell’in büyümesinde, yüzde 28 oranında artan mobil internet gelirinin ve yüzde 39 büyüyen Turkcell Superonline’nın katkısı etkili oldu.

Grup AVFÖK, bir önceki yıla göre yüzde 4 artışla 907 milyon TL, net kâr ise 492 milyon TL olarak gerçekleşti. Operasyonel verimlilik ve pazardaki başarı açısından önemli bir gösterge olan VFÖK (vergi-faiz öncesi kâr) ise bir önceki yıla göre yüzde 4 artışla 521 milyon TL oldu.

Turkcell, 2014’ün ikinci çeyreğinde 404 bin faturalı abone kazandı. Böylece faturalı abonelerin toplam abone bazındaki oranı yüzde 41,9’a yükselirken, faturalı abone sayısı 14,5 milyona ulaştı. Turkcell’in Türkiye’deki toplam abone sayısı ise 34,6 milyon oldu.

“Teknoloji ve inovasyona yaptığımız yatırımlarla büyüyoruz”

Turkcell’in ikinci çeyrek sonuçlarını yorumlayan Genel Müdür Süreyya Ciliv; “Mobil internetteki güçlü performansımız ve iştiraklerimizin de geçen yıla göre artan katkısıyla birlikte başarılı finansal sonuçlarımızı sürdürdük; teknoloji ve inovasyona odaklanarak yeni ürün ve hizmetler sunmaya devam ettik. Eğitim alanında çığır açan ve Türkiye’de bir ilk olan Turkcell Akademi büyük ilgi görüyor. Yakın zamanda lanse ettiğimiz bir diğer ilkimiz Akıllı Otomobil Platformumuzla ise makineler arası iletişim (M2M) alanındaki liderliğimizi daha da güçlendirdik. Turkcell markalı uygulamalarımızın sayısı “Süper Esnaf” ve “Turkcell Çocuğum ve Ben” servislerinin de eklenmesiyle 40’ı aştı. Hedefimiz yılsonuna kadar yaklaşık 2 milyar TL yatırım yaparak inovatif ürün ve servislerle büyümeyi sürdürmek” dedi.

Mobil internet kullanımını 5 yılda 78’e katladı

Turkcell’in mobil internet gelirleri ikinci çeyrekte 434 milyon TL’ye ulaştı. 2009 yılındaki 3G lansmanından bugüne kadar geçen 5 yılda, Turkcell müşterilerinin abone başı ortalama mobil internet kullanımı 78 kat artarken MB başına ortalama birim fiyat ise yüzde 96 oranında azaldı.

Akıllı telefon kullanıcısı 11 milyona dayandı

Mobil internet gelirinin artmasında ikinci çeyrekte 676 bin abonenin daha akıllı telefon kullanmaya başlaması etkili oldu. Turkcell’in akıllı telefon penetrasyonu, 10,9 milyona ulaşan akıllı telefon sayısıyla birlikte %35’e çıktı.

Fiberde de büyüyor

Turkcell iştiraklerinin gelirleri yüzde 16,7 artışla 627,2 milyon TL olurken, Grup gelirlerine katkısı yüzde 21,5’e yükseldi. Gelirleri ikinci üç ayda bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 39 büyüyerek 309,4 milyon TL’ye ulaşan Turkcell Superonline, AVFÖK’ünü yüzde 30,2 arttırdı. İkinci çeyrekte, 39 bin yeni abone ile Turkcell Superonline’ın fiber internet abone sayısı 653 bine ulaştı. Bununla birlikte, Turkcell Superonline’ın ADSL kullanıcıları da dahil olmak üzere bu çeyrekte toplam 90 bin yeni abone kazanmasıyla, toplam abone sayısı 1 milyonu aştı. Fiber yatırımlarına devam eden Turkcell Superonline’nın fiber ağı yaklaşık 1,9 milyon haneye ulaştı.

Turkcell Akademi’ye 1 milyon 300 bin ziyaret

Turkcell’in “bilgiyi milyonların erişimine açmak” amacıyla dijitalleştirdiği Turkcell Akademi, 6 ayda 1 milyon 300 binin üzerinde ziyaret edildi ve kendini geliştirmek isteyen herkesin başvurduğu önemli bir kaynak haline geldi. İçlerinde İngilizce, sınavlara hazırlık, profesyonel gelişimin de olduğu birçok kategoride toplam 14 bin saat eğitim izlendi ve 100 binden fazla kişi başlangıç, 25 bini aşkın kişi orta, 15 binin üzerinde kişi ise ileri seviyede dil eğitimlerini tamamladı. 300 binin üzerinde aday ise KPSS’ye Turkcell Akademi ile hazırlandı.