Stuff

Turkcell 20. yılında büyümeye devam ediyor

20 yaş gününü kutlayan Turkcell, 2014 yılının ilk üç ayına ait finansal ve operasyonel sonuçlarını açıkladı.

Turkcell Grup, ilk çeyrekte gelirini bir önceki yılın aynı çeyreğine göre yüzde 6 artırarak, 2 milyar 855 milyon TL’ye çıkardı. Bu büyümede yüzde 26 oranında artan mobil internet gelirleri ve yüzde 33 oranında büyüyen grup şirketleri etkili oldu. Grup AVFÖK (amortisman faiz vergi öncesi kâr), bir önceki yıla göre yüzde 10 artışla 887 milyon TL oldu, marjı ise yüzde 31,1’e çıktı. Turkcell, ilk çeyrekte bir önceki yılın ilk üç ayına göre Türkiye’ye yaptığı yatırımları ikiye katlayarak, ilk çeyrekte 230 milyon TL yatırım gerçekleştirdi. Grup net kârı ise Ukrayna para biriminin ABD doları karşısında değer kaybetmesi etkisiyle 359 milyon TL olarak gerçekleşti.

93 bin yeni faturalı abone

Turkcell, 2014 yılının ilk üç ayında 93 bin faturalı abone kazandı. Böylece faturalı abonelerin toplam abone bazındaki oranı yüzde 40,5’e yükselirken, Turkcell’in Türkiye’deki toplam abone sayısı 34,8 milyon oldu. Abone başı aylık ortalama kullanım (MoU) ise bir önceki yılın aynı dönemi ile karşılaştırıldığında yüzde 6,6 büyüyerek aylık 254,6 dakikaya ulaştı.

Akıllı telefon kullanıcısı 10 milyonu aştı

Turkcell’in mobil internet gelirleri yıllık bazda yüzde 26 oranında artarak 400 milyon TL oldu. Mobil internet gelirlerinin artmasında yüzde 32’ye ulaşan akıllı telefon penetrasyonu etkili oldu. 2014 yılının ilk üç ayında Turkcell şebekesinde 711 bin abone daha akıllı telefon kullanmaya başladı. Böylece Turkcell şebekesinde akıllı telefon kullanan abonelerin sayısı 10,3 milyona ulaştı.

Turkcell Superonline hızla büyüyor

Gelirleri ilk 3 ayda bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 38 artarak 280 milyon TL’ye ulaşan Turkcell Superonline, AVFÖK’ünü yüzde 34 arttırdı. İlk 3 ayda fiber interneti 44 bin yeni aboneye ulaştırma başarısı gösteren şirketin fiber interneti ulaştırdığı hane sayısı 1,8 milyona ulaştı.

Ukrayna’da abone kazanımı devam ediyor

Ukrayna’da Life’ın abone kazanımı sürdü. Yılın ilk 3 ayında 122 bin abone kazanan şirketin abone sayısı 9,3 milyona ulaştı. Ülkede yaşanan devalüasyonun etkisiyle şirketin gelirleri bir önceki yılın aynı dönemi ile karşılaştırıldığında dolar bazında aynı kalırken (99 milyon dolar), yerel para birimi ile değerlendirildiğinde yüzde 13,5 oranında büyüme kaydetti.

“20. yılda da büyümemiz sürüyor”

Turkcell’in ilk çeyrek sonuçlarını yorumlayan Genel Müdür Süreyya Ciliv; “Turkcell şebekesinde kullanılan akıllı cihaz sayısı ilk çeyrekte 10 milyonu aştı. Bu yıl, Turkcell’in Türkiye’deki 20. yılını kutluyoruz. Geride bıraktığımız 20 yılda ‘bir GSM şirketinden, bir iletişim ve teknoloji şirketine dönüşüm’ yolunda emin adımlarla ilerledik. Türkiye’yi 43,2 Mbps mobil genişbant ve 1.000 Mbps fiber genişbant hızları ile tanıştırarak bilgiye her an her yerden erişim kolaylığı sağladık ve dünyanın sayılı örnekleri arasında yerimizi aldık. Öncü vizyonumuzla, Türkiye’yi ve faaliyet gösterdiğimiz diğer pazarları ileri taşıyacak çalışmalar yapmaya devam edeceğiz. Daima bizimle birlikte olan müşterilerimize, çalışanlarımıza, iş ortaklarımıza, yönetim kurulumuza ve hissedarlarımıza teşekkür ederiz.” diye konuştu.