“Herkes için Teknoloji” felsefesiyle 2000 yılında kurulan ve Türkiye teknoloji perakendeciliğinin en önemli oyuncularından biri haline gelen TeknoSA, 15’inci yaşını güçlü hedeflerle kutluyor.
TeknoSA, bugüne kadar yarattığı değeri, 2015 yılını ve gelecek hedeflerini Sabancı Holding Perakende ve Sigorta Grup Başkanı Haluk Dinçer ve TeknoSA Genel Müdürü Bülent Gürcan’ın ev sahipliğinde “15 Yıldır Teknolojinin Değişmeyen Gücü” temalı toplantıda basınla paylaştı.
Dinçer, TeknoSA’nın 2015 yılında da aralıksız büyümesini sürdürdüğünü ve 3,2 milyar TL’lik ciroya ulaştığını belirterek sözlerine şöyle devam etti: “Büyüme ve yatırımlarımız 2016’da da hız kesmeyecek. Yaklaşık 40 milyon TL’lik bir yatırım planımız var. Hem 2015 yılında yapılan atılımların meyvelerini toplayacağız hem de teknolojide ürün, hizmet ve çözümün bir arada sunulduğu perakendecilik anlayışını zenginleştireceğiz.”
TeknoSA Genel Müdürü Gürcan ise “2015 yılında ayrıca kendimize ait özel markalı akıllı ürünleri tüketicilerle buluşturarak sektörde bir ilki daha hayata geçirdik. İleri teknolojiyi, erişilebilir fiyatlarla tüketicilere sunduğumuz TeknoSA Preo P1 model akıllı telefon ve Pwatch akıllı saat ürünlerimizi daha da geliştirerek 5 ay gibi kısa bir zamanda yeni modellerimizi tüketicilerle buluşturduk. Sırada TeknoSA Preo aksesuar serisi var. Tüketicilerimiz bunu da çok sevecek. Öte yandan bizi rakiplerimizden ayrıştıran son yıllarda yatırımlarımızı odakladığımız omni-channel yani çoklu kanal modelinde de iyi bir trend yakaladık. 2015 yılında e-ticarette yüzde 50’ye yakın büyüme gerçekleştirdik. Burada tüm kanalların entegrasyonu ve yaygın mağaza ağımızın olması bize önemli bir avantaj sağlıyor. Click & Collect uygulamamızla internetten sipariş edip mağazalarımızdan teslim alma oranı geçen yıl yüzde 15 seviyesinde gerçekleşti. Önümüzdeki yıl, bu oranın yüzde 25’e çıkmasını bekliyoruz. Mobil aplikasyonlarımızın indirilme sayısı 1,5 milyona ulaştı. Bu da bizim için 1,5 milyon kişiye özel mağaza demek. Mobil uygulamalarımızdan alışverişin e-ticaret içindeki payı ise yüzde 15 seviyesini aştı” şeklinde konuştu.
2016 yılında mağazacılıkta yüzde 10, e-ticarette yüzde 50’ye yakın büyüme hedeflediklerini belirten TeknoSA Genel Müdürü, bu yıl 15 yeni adres ile mağaza yatırımlarına devam edeceklerini, yeni ürün ve hizmetlerle, farklı işbirlikleriyle yeniliklerin merkezi olmayı sürdüreceklerini açıkladı. Gürcan sözlerini şöyle tamamladı: “Bu yıl 4 boyutlu büyüme stratejimiz var ve 2016’yı “4D yılı” olarak tanımladık. 4D’nin açılımı da Derinleşme, Dönüşüm, Dayanışma ve Deneyim. Tüm süreçlerimizde, teknoloji yatırımlarımızda ve iş süreçlerimizde derinleşeceğimiz, dijitalleşme ve dijital dönüşüme ağırlık vereceğimiz, katkı yaratan projelerimizle ve güçlü işbirliklerimizle toplumla ve iş ortaklarımızla dayanışmamızı güçlendireceğimiz, müşterilerimize kesintisiz ve mükemmel deneyimler yaşatacağımız bir yıl bizi bekliyor.”