Tablet satışları dizüstünü solladı

tablet

Ucuz ve kaliteli tabletlerin artışıyla birlikte tablet satışlarında patlama yaşandı. Son bir yılda tablet satışları tam 5 kat artarak dizüstü bilgisayarları sollamayı başardı. Bunda, tablet- dizüstü melezlerinin artması da büyük rol oynadı.

Tablet satışlarının dizüstü bilgisayar satışlarını ilk kez haziran ayında geçtiğini söyleyen  Gold Teknoloji Marketleri Pazarlama Müdürü Kılınç Orhan Erdemir, “Araştırma şirketi GfK’nın verilerine göre, tabletin bilgisayar pazarındaki üstünlüğü temmuz ayında da devam etti. 2013’ün Temmuz ayında dizüstü bilgisayar satışları 136 bine ulaşırken, tablet satışları 177 bin adet olarak gerçekleşti” dedi. 

2013’te 2 milyon tablet

Mobil internetin Türkiye’de günden güne yaygınlaştığını ancak fiyatlarından dolayı henüz tam olarak istenen noktada olmadığını kaydeden Erdemir, “Bu alandaki fiyat düşüşleri tablet pazarının kısa süre içinde daha da büyümesini sağlayacaktır. Öngörülerime göre, 2013 yılı tamamlandığında Türkiye’de yaklaşık 2 milyon adet tablet satılmış olacak. Bunun yüzde 20’lik kısmını ise iPad oluştururken, Samsung adet bazında Apple’ı geçecek. Yerli markalardan Casper ise şu an pazardaki üçüncü büyük marka ve gittikçe de yükselen bir ivmeye sahip. Yerli markaların teknoloji sektöründeki payının çok düşük olduğunu göz önünde bulundurarak, Casper’ın tablet gibi zor bir pazarda takdir edilecek bir cesaret örneği sergilediğini söyleyebiliriz” dedi.

Masaüstü son demlerinde

Yüzde 65’i teknoloji marketlerinden gerçekleşen tablet satışlarının masaüstü bilgisayar satışlarını ise uzun zaman önce geride bıraktığını belirten Erdemir, “Ayda yaklaşık 30 bin adet satılan masaüstü bilgisayarlar ile tabletler arasında büyük bir uçurumun oluştuğunu söyleyebiliriz. Masaüstü bilgisayarların en büyük müşterisi konumunda bulunan şirketler bile artık personelin bilgisayar ihtiyacını dizüstü bilgisayarlar ve tabletlerle karşılamayı tercih ediyor” dedi.