Son dönemde isimlerini sıklıkla duymaya başladığımız hibrit otomobillerin farklı versiyonlarını bir araya getirdik.
Toyota Prius
Sektörün yaratıcısı | 44,900 euro / toyota.com.tr
TASARIM
İkoncan
Stuff ekibi olarak birçok konuda hem fikir olamaıyoruz. Bunlardan bir tanesi de Prius’un tasarımı. Farklı proporsiyonları ve keskin çizgileri nedeniyle herkesin beğenisine uygun bir model değil. Genellikle otomobilin tasarımı konusunda beğenme veya nefret etme duyguları daha ağır basıyor.
SÜRÜŞ
Daha şehirli
Toyota’nın bu ekonomik otomobili hibrit otomobiller konusunda çok öenmli bir misyona sahip. Şehir içi için tasarlanan Prius’un 4. nesliyle birlikte artık daha kullanıcı dostu olduğunu söylemek mümkün.Normal bir otomobil kullanıyormuş hissini artık daha iyi verebiliyor.
TEKNOLOJİ
Ne ararsan
Tesla otomobil teknolojisi konusunda zirvede olsa da Prius bir nerd’ün aradıklarına sahip. Orta konsoldaki ikili 4.2 inç renkli TFT ekranlar gerçekten başarılı.
Teknik özellikler
● Motor 1.8L benzin hibrit ● Tüketim 3.6 litre ● Güç 122 bg ● Emisyon 70g/km ● 0-100 km/s 11.4 sn ● Maks. hız 180 km/s
Stuff görüşü ★★★★✩ Hibrit otomobil sektörünün yaratıcısı sayılan Prius hala çok başarılı.
BMW i8
Batmobile’a elektrik gücü | 828,800 TL / bmw.com.tr
Spor otomobil dediğinizde aklınıza çok ses çıkaran büyük motorlu otomobiller geliyorsa BMW i8 ile buna son verebilirsiniz.
TASARIM
Farklı açılar
Yollarda görmeye alıştığımız BMW modellerine göre i8 kesinlikle çok farklı görünüyor. Sert çizgileri, kıvrımları, çift renkli kasası bunda önemli rol oynuyor. Asıl farklılık ise otomobilin kapıları açıldığında ortaya çıkıyor. Yukarı doğru açılan kapılar hem havalı görünmenizi sağlıyor hem de otomobile binişinizi kolaylaştırıyor. Tabii buna alışmak uzun sürecektir.
SÜRÜŞ
Kesinlikle hızlı
i8’in elektrik motoru tek başına çalıştığında otomobile maksimum 37 km menzil sağlıyor. Elektrik motorunun asıl artısı ise trafikten çıkıp gaz pedalına tam gücünüzle bastığınızda ortaya çıkıyor. 1.5 litrelik benzinli motora destek olan elektrik motoru i8’in 0’dan 1000 km/s’ye 4.4 saniye gibi kısa sürede ulaşmasını sağlıyor. Tüm gücünü arka tekerleklere aktaran i8 ayrıca yüksek sürüş keyfini de sürücüsüne veriyor.
TEKNOLOJİ
Tasarımı kadar iddialı
i8’in içerisine geçtiğinizde bilim kurgu filminden gelmiş bir otomobil gibi düşünebilirsiniz. Tamamen dijital olan gösterge tablosu ve BMW’nin başarılı iDrive sistemi sayesinde tüm bilgi ve ayarlara ulaşmak çok kolay. Artık olmazsa olamz Apple CarPlay ve Android Auto desteğine sahip olan sistem başarılı çalışmasıyla beğenileri topluyor. Otomobilde en yoğun kullanılan teknolojilerden biri ise park destek sistemi. Tasarımı nedeniyle geri görüşünün çok zor olduğu bu modelde park destek sistemine önemli işler düşüyor. Otomobilin önünde bulunan şarj noktası ise bataryaların dolmasına yardımcı oluyor. Bunu dilerseniz evinizin elektriğiyle bile yapabilirsiniz.
Teknik özellikler
● Motor 1.5L benzin hibrit ● Tüketim 2.1 litre ● Güç 362 bg ● Emisyon 49g/km ● 0-100 km/s 4.4 sn
● Maks. hız 250 km/s sınırlı
Stuff görüşü ★★★★★ Zamanın ötesinde tasarımı ve etkileyici performansıyla dikkat çekiyor.
Hyundai Ioniq
Yeni kahraman | 123,900 TL / hyundai.com.tr
Hyundai’nin yeni hatchback modeli iddialı özellikleriyle Japon savaşçı Prius’un yerine gözünü dikti.
TASARIM
Plain smart
Koreli otomobil devi Hyundai de hibrit akımına karşı duramadı. Fakat Hyundai rakiplerinden farklı bir yol izledi. Genellikle bu sınıftaki otomobiller “gelecekten gelen” tadında bir tasarıma sahip oluyor. Fakat Ioniq geleneksel hatchback tasarımından çok farklı gözükmüyor. Bu konuda Volkswagen Golf GTE modelini akıllara getiriyor.
SÜRÜŞ
Güç uyanıyor
Ioniq’te kullanılan elektrik motoru dışarıdan şarj edilen plug-in hibrit motorlardan değil. Bu nedenle bataryaları şarj etmek için priz veya güç ünitesi aramanıza gerek kalmıyor. Elektrik motoru benzinli motorun ihtiyacı olduğu durumda destek oluyor. Düşük hızda ise benzinli motor devre dışı kalarak elektrik motoru tek başına görev alıyor. Bu sayede de şehir içinde düşük yakıt tüketimi ortalaması elde etmek mümkün oluyor. Otomobilin fren pedalı sayesinde yokuş aşağı yollar yeni dostunuz olacak. Fren sırasında ve yokuş aşağı yollarda ortaya çıkan enerji otomobilin bataryalarının dolmasına yardımcı oluyor.
TEKNOLOJİ
Tanıdık görüntü
Otomobilin orta konsolunda yer alan 8 inçlik bilgi eğlence sistemi günümüz standartlarını karşılayan yapıda. Navigasyon sistemi, Apple CarPlay ve Android Auto desteğine sahip olan Ioniq, ses sistemiyle de dikkat çekiyor. Otomobilin içine oturduğunuzda ise kendinizi markanın diğer modellerinin içerisinde oturuyormuş gibi hissedebilirsiniz. Çünkü orta konsol, direksiyon tasarımı gibi birçok tanıdık tasarım unsuru bu otomobilde de yer alıyor.
Teknik özellikler
● Motor 1.6L benzin hibrit ● Tüketim 3.9 litre ● Güç 139 bg ● Emisyon 79g/km ● 0-100 km/s 10.8 sn ● Maks. hız 184 km/s
Stuff görüşü ★★★★✩ Belki pazardaki en iddialı tasarıma sahip değil ama Prius’a en ciddi rakip.
Volvo XC90 T8
İsveç enerjisi | 614,890 TL / volvocars.com/tr
Bu dev 4×4 hibrit, teknolojisi sayesinde hem akıcı bir sürüşe hem de düşük yakıt tüketimine kavuşmuş.
TASARIM
Büyük aşk
Büyük iyidir mantığında birisiyseniz XC90 tam size göre. Dev boyutlarını içinde geçirdiğiniz her an anlıyorsunuz. Fakat bu dev boyutlar park sırasında dert olmuyor. Neden mi? Otomobilin orta konsolunda yer alan 12.3 inçlik ekran otomobilin çevresinde olup biteni size iletiyor. Size çok bir şey kalmıyor.
SÜRÜŞ
Çılgın beygirler
Otomobilde bulunan iki motor toplamda 400 bg güç üretiyor. Bu sayede i8’e yakın performans verileri elde ediyorsunuz. i8’den farklı olarak arazide de rahatlıkla gezinti yapabiliyorsunuz. Ama bir arazi canavarı beklemeyin
TEKNOLOJİ
Basitlik
Volvo dediğimizde aklımıza gelen güvenlik burada da ön planda. Sizi korumak için elinden geleni yapan XC90 bunun dışında sizin sürüş sırasında ihtiyacınız olabilecek her şeyi sunuyor. Üstelik bunlar basit kullanıma sahip. Termosunuza kahvenizi koyup Bowers & Wilkins ses sisteminden dilediğiniz şarkıyı açın ve yola koyulun.
Teknik özellikler
● Motor 2L benzin hibrit ● Tüketim 2.1 litre ● Güç 400 bg ● Emisyon 49g/km ● 0-100 km/s 5.3 sn
● Maks. hız 230 km/s
Stuff görüşü ★★★★★ Bu dev SUV aynı zamanda ne kadar çevreci olabileceğini gösteriyor.
Volkswagen Golf GTE
Golf de bu kulübe üye oldu | Fiyatı belli değil / vw.com.tr
Otomobil tarihinin en başarılı modellerinden biri olan Golf, plug-in hibrit motoruyla başarısını sürdürüyor.
TASARIM
İdeal tasarım
Golf GTI’ın sizin için fazla olduğunu mu düşünüyorsunuz? Ama tasarımı da hoşunuza mı gidiyor? Bu durumda GTE sizin için en uygun model. LED aydınlatmaları, sportif görünümüne rağmen GTI kadar ateşli olmamasıyla GTI’dan ayrılıyor. Üstelik GTI’a göre çok daha ekonomik bir model.
SÜRÜŞ
Her duruma uyumlu
Sürüşümüzün çoğunluğunu hibrit modunda gerçekleştirsek de dilerseniz sadece benzinli motorla da kullanabiliyorsunuz. Özellikle şarj etmeyi unuttuğunuz durumlarda imdadınıza yetişiyor.
TEKNOLOJİ
Üst sınıf
Golf’te yer alan hareket sensörlü ses ve navigasyon sistemini daha lüks otomobillerde görmeye aşıkınız. Apple CarPlay ve park sensörleri ise artık olmazsa olmazlar arasında yer alıyor.
Teknik özellikler
● Motor 1.4L benzin plug-in hybrid ● Tüketim 166.2mpg ● Güç 201 bg ● Emisyon 40g/km ● 0-100 km/s 7.6 sn ● Maks. hız 220 km/s
Stuff görüşü ★★★★✩ Volkswagen plug-in hibrit sistemini Golf’e çok başarılı şekilde entegre etmiş.
Toyota C-HR
Prius’a yeni alternatif | 121,600 TL / toyota.com.tr
Toyota’nın bu otomobili ilginç tasarımı ile yollarda kendisine baktırmaya devam ediyor.
TASARIM
Gelenekselin dışında
Toyota’nın ‘Coupé – High Rider’ olarak isimlendirilen ve C-HR ismiyle pazara sunulan bu modeli gelenksel hatchback modellerden daha yüksek yapıya sahip. Coupe formu sayesinde çok dinamik bir görüntüye de sahip. Özellikle otomobilin arka kısmındaki spoyler ve stoplar bu tasarımı daha sportif hale geitiryor. Otomobil 5 kişilik yapıda olsa bile arka koltuklar öndekiler kadar rahat değil. Özellikle küçük çocuğu olan genç çiftler için ideal diyebiliriz.
SÜRÜŞ
Sessizlik hakim
Prius’ta da yer alan 1.8 litre hibrit motor C-HR’da da yer alıyor. Genel kullanımda hem elektrik motoru hem de benzinli motor görev alıyor. Bu birliktelik ekonomik sürüşler sağlıyor.
Güç anlamında ise fazla bir performans beklemeyin. C-HR 0’dan 100 km/s hıza yaklaşık 11 saniyede ulaşıyor. CVT şanzıman performansa olumsuz etki etse de akıcı sürüşler sağlamada önemli rol oynuyor. Yerden yüksek yapısı ve yumuşak direksiyonu nedeniyle C-HR virajları çok seven bir otomobil değil.
TEKNOLOJİ
Tasarımı kadar parlak değil
Otomobilin orta konsolunda Toyota’nın Touch 2 adını verdiği bilgi eğlence sistemi hakim. Geri görüş kamerası, park sensörleri gibi bilgileri veren bu 7 inçlik ekranın en büyük dezavantajı ise yeterince keskin görüntü sunamaması. Ama geri görüş kamerası park manevralarında kullanıcısına büyük destek veriyor. Çünkü geri görüş açıları pek parlak değil.
Teknik özellİkler
● Motor 1.8L benzin hibrit ● Tüketim 3.8 litre ● Güç 120bhp ● Emisyon 87g/km ● 0-100 km/s 11 sn
● Maks. hız 170 km/s
Stuff görüşü ★★★★✩ Yüksek yapısı sayesinde Prius’u beğenmeyenlere alternatif.