Stuff

Stuff Türkiye Ağustos sayısı çıktı

STUFF Ağustos sayısıyla raflardaki yerini aldı!

Bu sayıda neler var?

* Teknoloji dünyasında olup bitenler

* Paranızı hak eden yeni teknolojik oyuncaklar

* İncelemeler

Xbox One S

Lenovo Moto Z

Apple iOS 10

Hasselblad X1D

MSI Backpack PC

Gürültü engelleyici kulaklıklar

Röportajlar:

The Next Rembrandt’in yaratıcılarından Güney Soykan’la Cannes’da buluşup projenin tüm hikayesini öğrendik.

Türkiye’yi doyuran Yemeksepeti’nin Pazarlama Direktörü Barış Sönmez’le online siparişin büyüyen pazarını ve beslenme alışkanlıklarını masaya yatırdık.

Tüm dünyayı etkisi altına alan Pokémon Go hakkında bilmeniz gereken her şey.

* Uygulamalar

Test Ettik

* Sony Xperia X

* Sony 55XD9305

* Withings Go

* LG 360 Cam

* Ve buraya sığmayan pek çok şey…

— Editörde ilk söz—

Son yılların trendleri arasında veri baş sıralarda kendine rahatlıkla yer bulabiliyor. Attığımız her adım, mutluyken Spotify’dan dinlediğimiz bir şarkı, gece yarısı internet üzerinden verdiğimiz sipariş, satın aldığımız uçak bileti, düzenli olarak aldığımız rock konseri biletleri ya da iş çıkışı NFC kullanarak yaptığımız bir ev alışverişi sanal dünyada oluşturulan bir ortamda bize atfedilen avatarın özellikleri olarak karşımıza çıkıyor.

Rembrandt dirildi

Verinin kullanımı konusunda zihin açıcı işler yukarıdaki örneklerde de vardı fakat önceki ay, Cannes Lions Yaratıcılık Festivali’nde adeta gözümüze sokulan bir reklam kampanyası teknoloji ve sanatı tek potada eritti. Hollanda’daki reklam ajansı JWT Amsterdam, birçok farklı şirket ve sanat uzmanıyla çalışarak Hollanda sanatının (bence) tepe noktası Rembrandt’ı diriltti. Verileri kullanarak “Rembrandt hayatta olsa nasıl resim yapardı?” sorusuna cevap arayan ekibin arasında Türkiye’den de bir ismin olması bizim için ayrıca önem teşkil ediyor. Geçen ay Tuna Bora’nın Google Spotlight Stories’teki rolünü irdelemiştik. Bu sefer de Güney Soykan’la Cannes’da bir araya geldik ve hikayesini direkt ondan dinledik…

Lahmacun, Pekin ördeğine karşı!

Yurt içinde insanların karnını doyurmak bir yana mükemmel verilere sahip olan ve bunları paylaşan Yemeksepeti.com’un CMO’su Barış Sönmez, İzel’in sorularını yanıtladı. Yakın zamanda yurt dışına da açılan şirketin ofisinde bizi ağırlayan Sönmez en çok hangi mutfakların öne çıktığını ve Türkiye ile Yunanistan’daki beslenme alışkanlıkları hakkında güzel bilgiler verdi.

Her ne kadar veriler insanlardan elde edilen bilgilerle oluşsa da insan dokunuşu olmadan bu verilerin bir anlamının olmayacağı konusunda neredeyse hepimiz hemfikiriz değil mi? Yaratıcılık, inovasyon, büyüme ve sonuç olarak karşımıza çıkan ürün/cihaz/hizmet/uygulamanın yüzümüzde gülümseme bırakması için insani yönümüzü kaybetmeden teknolojiyle birlikte çalışmalıyız.

Keyifli okumalar,

Yiğit Can Kaytmaz

yigit@stuff.com.tr