Dijital müzik platformu Spotify ve Universal Music Group (UMG) bugün, global ölçekte yeni çok yıllık lisans anlaşması imzaladıklarını duyurdu.
İki şirket bu anlaşmayla, yeni çıkan albümlerde daha fazla esneklik sunarak ve Spotify platformları üzerinden yenilikçi pazarlama kampanyalarını tasarlayarak, müziğin dönüşüm potansiyelinin sanatçılar, plak şirketleri ve müzikseverler için tam olarak gerçekleşmesi adına işbirliklerini bir adım öteye taşıyor.
Spotify CEO’su ve Başkanı Daniel Ek konu hakkında yaptığı açıklamada önemli bir noktaya da değindi: “Her sanatçının her albümünün aynı şekilde sunulmaması gerektiğini biliyoruz, bu nedenle UMG ile yeni, esnek albüm sunum politikaları üzerine kapsamlı çalışmalar yaptık. Bugünden başlayarak, Universal çatısı altındaki sanatçılar yeni albümlerini iki hafta boyunca sadece premium üzerinden sunmayı tercih ederek, abonelere yeni albümü keşfetmeleri için öncelik verebilecekler. Single kayıtlar ise Spotify’daki tüm dinleyicilerin erişimine hazır olacak.”