Stuff

Spotify’dan karakter çıkarımı

Spotify, Spotify.Me adlı eklentisini hizmete sundu. Bu hizmet, dinlediğimiz müziklerden yola çıkarak bizlerle ilgili çıkarımlarda bulunuyor. En çok dinlediğimiz şarkıcı ve şarkıların yanı sıra, hangi saatlerde dinlediğimizi, hangi tarz müzikleri ne kadar dinlediğimizi bile gösteriyor.

Tabii ki herkes en çok hangi şarkıcıyı dinlediğini bilir. Spotify’in asıl amacı, markalara ve reklam verenlere insanların dinleme alışkanlıklarına göre karakter analizlerini yapmak. Bu analizlere göre markalar kullanıcıları tanıyacak ve onlara daha iyi hitap edecek şekilde stratejiler belirleyecekler.

Araştırma 3 aşamada gerçekleşiyor:

Örneğin bazı insanlar müziği arka planda tutar ve başkalarının hazırladığı müzik listelerinden beslenir. Bazıları ise yalnızca kendi müzik listesinden müzik dinler.

Spotify nasıl sınıflandırıyor?

Örneğin tek tarz müzik dinleyen insanlar dinledikleri sanatçıları başkalarına tavsiye etmeye meyillidir.
Sık sık yeni tarzları deneyen insanlar ise yeni restorantlara gitmeye meyillidir.

Başka bir örnek vericek olursak müziğin kontrolünü elinde tutmayı seven insanlar o an dinlemek istemedikleri şarkıları anında geçer, yaptıkları işle müziğin ritmini uydurmaktan zevk alırlar. Spotify bu insanların video oyunları almaya meyilli olduğunu söylüyor.
Diğer tarz kullanıcılar ise hafta sonu yemek yaparken arka planda ses olması için başkalarının çalma listelerini açarlar. Spotify bu tarz insanların da 45 dakikalık spor etkinliğinde bulunmaya eğilimlerinin olduğunu söylüyor.

Spotify’in karakter çıkarımları ne derece doğrudur bilemiyoruz, ancak kimlik tahmini üzerine çalışmaları olan araştırmacı bilim adamı Scott Wolf’a göre, Spotify’ın verilerinde insanlar, normalde her gün davrandıkları gibi hareket ediyorlar. Kendilerini olmadıkları biriymiş gibi sunmuyorlar. Dolayısıyla kişinin daha gerçekçi bir resmini elde etmelerini sağlanıyor.

Daha fazla bilgi için buraya bakabilirsiniz: https://spotifyforbrands.com/tr/feature/streaming-habits/