Instagram Stories ile başarılı şekilde Snapchat’ten kopya çeken Facebook, benzer bir uygulamayı kendisi için geliştiriyor. Instagram Stories'e benzer bir ara yüze sahip olan bu yeni uygulamanın ismi ise Facebook Stories oldu.
Business Insider’a açıklama yapan Facebook yetkilisinin verdiği bilgilere göre bu özellik şimdilik İrlanda’da bulunan bir grup üzerinde test ediliyor. Facebook’un bu yeni formatı önümüzdeki aylarda daha fazla ülkede sunacağı da belirtildi.
Facebook Stories’de de yüklediğiniz hikaye Instagram Stories veya Snapchat’te olduğu gibi 24 saat yayında kalacak. Hatta benzer şekilde filtreler ve çıkartmalar da ekleyebileceksiniz. Facebook'un bu özelliği devreye almasının altında yatan en önemli nedenlerden biri reklam geliri. Facebook, Instagram Stories'de test etmeye başladığı tam ekran reklamları kendi bünyesinde de değerlendirmek istiyor. Facebook'un 1.8 milyar kullanıcısını hesaba kattığımızda reklam pastasının ne kadar büyük olduğu görülüyor.