Apple reklamların iPhone ve iPad’lere geleceğini duyurdu. Yakında uygulama ararken farklı bir görüntüyle karşılaşmaya başlayacaksınız.
Mesela Uber ‘taksi’ veya ‘araba servisi’ sonuçlarında üst sıralarda çıkmak için ücret ödeyecek. Apple’dan Phil Schiller Telegraph’a yaptığı açıklamada ‘Search Ads’ isimli sistemin Google’ın AdWords’u gibi açık artırma sistemiyle çalışacağını belirtti. Reklam verenler hedefleri için spesifik demografik özellikleri de belirleyebilecekler.
Apple her arama için tek bir ekran kullanacak ve belirli uygulamaların rengi maviyle belirtilecek. Mavi kutu uygulamanın orada olması için şirketin reklam verdiğini ifade edecek. Yeni özellikle ekranınız şöyle görülecek:
Apple bu sistemin özellikle çok popüler olamayan uygulamalarda işe yarayacağını düşünüyor.
Ücretli uygulamalar yaz sonlarında geliştiriciler ve beta testi yapanlar tarafından denenebilecek. iPhone kullanıcıları için ise Search Ads bu sonbaharda kullanıma başlanacak.