Killzone Shadowfall, ilk kez gösterildiğinde büyülemişti. Şubat’tan beri ağzımızın suyu akarak bekliyoruz. Yapımcı Guerilla, 100 sayfalık bir dokümanla Playstation 4’ün neler yapabileceğini detaylandırdı. Sonuçlar mükemmel…
Killzone Shadowfall vs. Killzone 3
İlgimizi en çok çeken şey, bu demoda, sistemin 8 GB’lik belleğinin sadece 3 GB’ının kullanılmasıydı. Playstation 4’ün çıkış oyunlarından biri olacak Killzone Shadowfall’un çok yüksek ihtimalle 2013 içinde geleceğini söyleyebiliriz.
Sayılara bakınca afalladık. Playstation 3’teki Killzone 3’te karakter başına 10 bin poligon kullanılırken, Killzone Shadowfall’da 40 bin poligon kullanılmış. Ayrıca bu demoda 8200 adet fizik objesi var. Yani etkileşime geçip, kırıp dökülebilecek birçok obje olduğunu söyleyebiliriz. Durağan bir dünya, yeni nesil konsollarla tarihe karışacak. 500 adet de parçaçık (partikül) sistemi var. Bunlar da bir kurşunun metal bir yüzeye çarptıktan sonraki çıkardığı kıvılcımların, hacimli olmaları ve fizik kurallarına uygun şekilde dağılmaları gibi birçok işlemi yönetiyorlar.
Oyunun her saniyesi 30 fps’den oluşuyor. Oyunda saniyenin 30’da birinde 1000 işlem yapılıyor. Ayrıca bu demoda 60 adet yapay zekaya sahip karakter ve 120 farklı ses kanalı vardı. Guerilla, Playstation 4’ün grafik yongasının çok hızlı olduğunu söylüyor. Tabii, ortak bir firmadan aksini duymayı düşünmüyoruz ama, konsolun yeni işlemcisini de göz önünde bulundurunca muhteşem oyunların çıkacağını tahmin ediyoruz.
Firma, ismi açıklanmayan bir oyun üzerinde çalıştıklarını da belirtip, Killzone Shadowfall demosunda Playstation 4’te sadece buzdağının üst kısmını gösterdiklerini söylemişler.
Videoyu bu adresten izleyebilirsiniz:
[youtube id=”lUjQ4DJXLzw” width=”600″ height=”350″]
Mevzubahis dokümana ise bu adres‘ten ulaşabilirsiniz.