Phillips, 2013’te elde edilen 11,8 milyar euro’luk yeşil ürün satışlarının toplam satışın yüzde 51’ine denk geldiğini ve hedeflenen oranı planlanandan iki yıl önce aştığını açıkladı.
2013 yılında Philips, aydınlatma alanına yaptığı yatırım (327 milyon euro) da dahil olmak üzere, yeşil inovasyona toplam 509 milyon euro yatırım yaptı. Nisan ayında Philips aydınlatma bölümü, 200 lümen/vat oranıyla yüksek kaliteli ışık yayan, dünyanın en enerji verimli LED lambalarından TLED’i geliştirdi.
Daha fazla değer yaratan ve bakım hizmetlerine erişimi artıran 13 yeni ürünün piyasaya sürülmesiyle sağlık alanının yeşil ürün portföyü genişletildi. Tüketici ürünleri alanında geri dönüştürülmüş maddelerin kullanımının devam ettirilmesiyle 330 tonu aşkın geri dönüştürülmüş plastiğin bir kısmı elektrikli süpürgelerde kullanılırken 250 tona yakın kısmı da ütülerde kullanıldı.
Philips Türkiye CEO’su Göktuğ Gür düşüncelerini şu şekilde dile getirdi: “Bu başarılar ancak sürdürülebilirlik ile değer yaratılabileceğine ve sürdürülebilirliğin mevcut zorlu ekonomik koşullarda dahi yenilik ve büyüme yolunda bizlere önemli fırsatlar sunacağına olan inancımızın kanıtıdır. 2014’te doğrusal ekonomiden dairesel ekonomiye geçişin hızlandığını görüyoruz. Bu da bize faaliyet gösterdiğimiz tüm alanlar ve piyasalarda hem maliyetten tasarruf ederek hem de yeni piyasalar oluşturarak veya mevcut olanları büyüterek ekonomik değer yaratma fırsatını sunuyor. Bugün Philips’in 1,8 milyar kişinin yaşamını iyileştirdiğini[4] ve 2015’e kadar bir yılda 2 milyar kişiye ulaşma yolunda olduğunu bildirmekten gurur duyuyorum.”