BMD, Vodafone ve PwC Türkiye “Geleceğe Hazırlanırken Türkiye Perakende Sektörü Raporu”nu açıkladı. Markalara perakende sektöründeki hızlı dönüşümü yakalamalarını kolaylaştırmayı hedefleyen rapor, BMD Başkanı Sami Kariyo, BMD Başkan Yardımcısı Jaklin Güner ve Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Engin Aksoy’un katılımıyla düzenlenen bir toplantıyla tanıtıldı.
BMD Başkanı Kariyo, “BMD üyesi markalar 2015’i 47 milyar dolar ciroyla tamamladı. Hedefimiz 2023’te 114 milyar doları yakalamak. 2023’e kadar yurtiçinde mağaza sayımızı 65 binden 157 bine çıkarıp 675 bin kişiye yeni istihdam imkânı sağlayacağız. Böylece üyelerimizin çalışan sayısı 1 milyonu aşacak. Yurtdışında ise 3 binin üzerinde olan mağaza sayımızı 20 bine taşıyıp uluslararası alanda daha da rekabetçi olacağız” dedi.
Perakendenin dijitalleşme skoru: %63
Rapor kapsamında, BMD üyesi işletmelerin dijitalleşme performansı da ölçüldü. Buna göre, perakende sektörünün dijitalleşme skor ortalaması %63 olarak tespit edildi. Dijitalleşme Endeksi yapılan perakende firmalarına dijital yetkinliklerini artırmalarını sağlayacak toplam 101 çözüm önerisi sunuldu.
Rapordan dikkat çekici bazı başlıklar şu şekilde:
– Sektörde modernleşme ve gelişme artıyor. Ancak, pazar payları, mağaza sayıları ve benzeri göstergelerde sektörün hedeflenen modernleşme seviyesine ulaşması için hâlâ yol kat etmesi gerekiyor.
– Türkiye, 30 yaş ortalaması ve yüksek potansiyeli ile perakende sektörü açısından büyük potansiyel gösteriyor.
– Türkiye’de ekonomik büyüme ve şehirleşmenin artmasıyla birlikte orta sınıfın büyümesinin ve AB sosyoekonomik segmentin yoğun olarak yaşadığı metropollerin güç kazanmasının, müşteri davranışlarını ve dolayısıyla perakende sektörünü etkilemesi bekleniyor.
– Özellikle kadın müşterilerin farklı kanallarda ve kanal içinde farklı noktalarda fiyat araştırması yapmaya eğilimli olması, ürün içerikleri konusunda gösterilen hassasiyet, eğitim ve gelir seviyesi ile artan kalite ve kolaylığa yönelim, perakende şirketlerini hizmet sunumunda etkiliyor.
– Türkiye’de sıcaklığın ülke genelinde 2,5°-4°C artması ve bu durumun özellikle hem ürün sezonu hem de tedarik zinciri yönetimi üzerinde baskı yaratması öngörülüyor.
– Türkiye’de %2 seviyesinde olan e-ticaret pazarının toplam organize perakendecilik içindeki payının yükselmesi bekleniyor.