Stuff

Oyunculuğun geleceği mobil mi?

Ericsson ConsumerLab’ın “Oyun dünyasının geleceği” raporuna göre, daha fazla insan ve cihaz internete bağlandıkça, tüm endüstriler gibi dijital oyun endüstrisi de dönüşüm geçiriyor.

Oyun oynamak, sosyal hayatın bir parçası olarak kabul ediliyor ve kullanıcılar oyun oynarken sosyalleşmek istiyor. Oyun oynanan cihazların ve araçların sürekli geliştirilmesi bir yana kullanıcılar, kendilerine daha iyi bir oyun deneyimi sunulmasını bekliyor.

Ericsson Türkiye Genel Müdürü Ziya Erdem; “Akıllı telefonlar gibi uygulama temelli kullanılabilen cihazların yaygınlaşması, oyunların daha geniş bir kitleye ulaşmasını sağladı. Türkiye’de 2013 yılında yaptığımız araştırmaya göre, akıllı telefon kullanıcılarının yüzde 70’i haftada en az bir kez telefonları üzerinden oyun oynuyor. Yüzde 49’u ise yine haftada en az bir kez internet verileri kullanan oyunları akıllı telefonlar üzerinden oynuyor.” dedi.

Ericsson ConsumerLab’in ”Oyun dünyasının geleceği” raporu için, Amerika, Güney Kore ve Brezilya’dan toplam 60 oyun kullanıcısı ile yüz yüze görüşme yapıldı. 16-59 yaş arasında toplam 8000 kullanıcının katılımıyla da internet üzerinden kantitatif (nicel) çalışma gerçekleştirildi. Araştırmada öne çıkan sonuçlar ise şöyle: