Stuff

Mobil’in Web attribution’dan farkı nedir?

Attribution, mobil pazarlama sonucunda hedeflenen kullanıcı hareketlerinin ölçümüdür. Mobil app ekosisteminde bu hareketler bir app kurulumu, uygulama içerisinde gerçekleştirilen bir üyelik, oyunlarda bir seviyenin bitirilmesi, uygulama içi satın alım vb. olabilir. Web’de kullanılan standart attribution yöntemleri olan cookie’ler, görsellerin piksel etiketleri ve sonuna özel parametreler eklenmiş tracker linkleri gibi yöntemler mobil platformda standart olarak kullanılamazlar. Görsellerin piksel etiketleri ve tracker linkleri uygulamalar için çalışmamakta olup cookie’lerin kullanımı oldukça sınırlıdır. iOS ve Android platformları için kullanılması gereken attribution yöntemlerinin farklı olması işi daha da karmaşıklaştırır.

Peki app attribution’ı neden önemlidir? Attribution, pazarlama kampanyalarınızın ne kadar verimli olduğunu görmenizi sağlayabilecek tek yoldur. Başka bir deyişle, size harcadığınız paranın en çok nerede verimli olduğunu gösterir. Mobil app pazarlama kampanyalarınızın başarı oranlarını doğru bir şekilde ölçebilmeniz için güvenilir app attribution araçları kullanmanız çok önemlidir. App kurulumlarını ve diğer kullanıcı davranışlarını pazarlama kampanyalarınıza atfetmek için SDK (Software Development Kit) adı verilen kodu app’inizin koduna entegre etmeniz gerekir. Böylece app’iniz attribution sağlayıcınızın sunucularıyla iletişime geçer.

Mobil App Attribution’ın Temelleri adlı kılavuzumuzda attribution’ın nasıl çalıştığını, bilmeniz gereken önemli kavramları ve mobil attribution’ın web’den ne şekilde farklı olduğunu detaylıca anlatıyoruz ve size kendi attribution’ınızı yapıp yapmamanız konusunda tavsiyeler veriyoruz.

Raporu indirmek için tıklayın.

Konuyla ilgili adjust MENA/Türkiye Bölge Müdürü ve MMA MENA/Türkiye Yönetim Kurulu Üyesi Ender Özcan, şu açıklamayı paylaştı: “Adjust, 2014 yılında ekibe katılmam ile birlikte Türkiye pazarına ve bölgeye ciddi bir şekilde yatırım yapmaya başladı. Türkiye’de ve global ölçekte birçok büyük reklam verenle çalışma fırsatı şansımız oluyor, bu sayede pazar ihtiyaçlarını yakından anlayıp, markalara ihtiyaç duydukları ölçümleme araçlarını platformumuz üzerindeki yeni özelliklerle sunuyoruz. Şu an Türkiye’de 150’den fazla marka ile 900’ü aşan sayıdaki mobil uygulama için birlikte çalışmaktayız. Bu rakam alışveriş, finans, oyun gibi farklı kategorilerde bulunan ilk 50 sıralamadaki uygulamaların %94’üne işaret ediyor. Bu noktaya gelebilmemizdeki en büyük etken reklam verenler, ajanslar ve mecraların gereksinimlerini anlamak ve pazardaki farkındalığı artırmak oldu.