Minyatür dünya

Otomobil tutkularının en büyük hobilerinden Die-Cast modellerin dünyasına içeriden göz attık. Sakın bu modelleri biriktirenlere ‘oyuncak mı bu?’ demeyin!

MERCEDES-BENZ W25, #20 EIFEL RACE, 1934 (CMC) & MASERATI 250F, #2 GP FRANCE , 1957 “DIRTY HERO”  (CMC)

MERCEDES-BENZ W25, #20 EIFEL RACE, 1934 (CMC) MERCEDES-BENZ W25, #20 EIFEL RACE, 1934 (CMC)2

 

MASERATI 250F, #2 GP FRANCE , 1957 “DIRTY HERO”  (CMC)MASERATI 250F, #2 GP FRANCE , 1957 “DIRTY HERO”  (CMC) MASERATI 250F, #2 GP FRANCE , 1957 “DIRTY HERO”  (CMC) 2

Ürettiği kaliteli modellerle koleksiyonerlerin gönlünde taht kuran Alman diecast model firması CMC 20. yılını ‘Dirty Hero’ adını verdiği 1000 limitli iki model ile kutluyor. CMC tarafından kirli kahraman olmak için seçilen Mercedes W25 ve Maserati 250F aslında modelseverlere çok da yabancı olmayan iki otomobil. Otomobillerin firma tarafından üretilmiş farklı versiyonları mevcut. Dirty Hero versiyonlarını farklı kılan ise Exoto’ nun Finish Line serilerinden aşina olduğumuz, otomobillerin yarış sonrası durumunu yansıtan efektlerin ve eklentilerin modellere uygulanmış olması. Manfred von Brauchitsch’in 1934 yılında Eiffel yarışını kazandığı Mercedes W25 ve Juan Manuel Fangio’nun 1957 yılında Fransa GP sini kazandığı Maserati 250F’ in üretim kalitesi genel olarak CMC’den beklenen seviyede.  İki model de çok fazla sayıda parçanın el işçiliği ile birleştirilmesiyle üretilmiş. W25’in gövdesine ve tekerleklerine uygulanan toz-çamur efektleri biraz daha ön planda, tel jantların ve lastiklerin üzerindeki uygulama inanılmaz derecede gerçekçi. 250F’in burnunda bulunan darbe görüntüsü ise insanın tüylerini diken diken edecek kadar başarılı olmuş. İki modelin de egzoz çıkışlarına karartma uygulanmış, gövde boyaları normal versiyonlarına göre biraz daha mat seçilmiş ki bu da otomobillerin yarış sonrası yıpranmışlık ve kirlenmişlik görüntüsüne büyük etki yapmış. Modellerle birlikte gelen plastik sergileme tablaları ise basit yapısıyla maalesef sınıfta kalıyor.

Ghostbusters Ecto-1 (Hot Wheels)

Ghostbusters Ecto-1 (Hot Wheels)

Hot Wheels efsanevi Ecto-1 ile sadece koleksiyonerlerin değil sinema severlerin de yüzüne bir tebessüm yerleşmesine vesile oluyor. 1959 model bir Cadillac ambulanstan film için üretilen Ecto-1’i orjinalinde olduğu gibi modelimizin üzerinde de adını ya da işlevini tam olarak bilmediğimiz aletler mevcut. Bu plastik parçaların genel kalitesi model için olumsuz bir durum oluşturmayacak seviyedeyken aynı şeyi kromaj görünümlü yerler için söyleyemiyoruz maalesef, daha kaliteli bir malzemeden yapılabilirmiş bu bölümler. Orijinali gibi oldukça heybetli olan modelin boya kalitesi ortalama bir seviyede kalmış. Hot Wheels’ in filmin 30. yılına özel hayalet avcısı dostlarımızın figürleriyle birlikte satışa sunulan bir Ecto-1 ürettiğini de belirtelim.

Renault RE-20 Turbo (Exoto)

Renault RE-20 Turbo (Exoto)

Renault Formula1 takımı için 1980 sezonunda piste çıkan RE-20 Turbo’ lar, 15 numara (Jean-Pierre Jabouille) ve 16 numara (Rene Arnoux) olarak Exoto’nun Grand Prix Classics serisi dahilinde üretilmişlerdir. Motorsporlarını seven her koleksiyonerin ilgisini çekebilecek olan modeller, Exoto markasını taşıyan tüm üretimlerde olduğu gibi yüksek kaliteleri ve detaylarıyla göz kamaştırıyor. Eksiksiz bir kokpit görünümüne, İsviçre saati gibi işlenmiş motor bölümüne ve oldukça iyi boya işçiliğine sahip modellerin tek eksiği tekerleklerinin sökülememesi.

VW T1 “Rennstall Bunker” (Schuco / Premium Classixxs)

VW T1 “Rennstall Bunker” (Schuco  Premium Classixxs)

Schuco ve Premium Classixxs firmaları ortak üretimleri olan Volkswagen T1 Rensstall Bunker ile model üreticileri arasında son dönemde yükselen trend olan ‘yarış arabası taşıyıcıları’ na göz kırpıyor. Modelin üretiminde resin malzeme kullanıldığı için kapılarının açılması ya da tekerleklerinin sağ-sol hareketini yapması gibi bir şey söz konusu değil. Tatminkar bir boya işçiliğine sahip model düzgün kalıbıyla keyif veren bir duruş sergiliyor. Modelin üstü örtülü Porsche 550 Spyder görünümü verilmiş plastik bir eklentiyle gelmesi de ayrı bir şıklık olmuş.

Not: Bu konu Stuff’ın Mart 2016 sayısında, İlke Barış Koyuncu imzasıyla yayınlandı.