Microsoft tablet pazarında pek başarılı görünmüyor ancak firmanın sessiz planları tam da istediği gibi işliyor
Bu perşembe günü yayınlanan verilere göre, yılın ilk üç ayında 3 milyondan fazla Windows 8 ve Windows RT tablet satıldı. Araştırma şirketi Strategy Analytics, bu satışların Windows’un global tablet pazarındaki payını %7,5’e çıkardığını açıkladı.
Microsoft Surface RT ve Surface Pro’nun satışlarının yanı sıra, Lenovo ve Asus gibi firmaların geliştirdiği Windows 8 tabletler de en az bu cihazlar kadar pazar payının artmasında etkili oldu.
Windows damdan düşer gibi tablet pazarında %7,5 paya ulaşmış olabilir ancak işler Microsoft için daha iyi olabilirdi. Henüz Microsoft’un tablet konusunda çözmesi gereken birçok düğüm var. Bunların başında çok kısıtlı olan dağıtım geliyor ki Surface tabletler geç kalınmış bir şekilde tüm dünyaya gönderilmeye başlanmasına rağmen Türkiye gibi bir ülke es geçiliyor. Öte yandan Windows 8’in sevilen birçok uygulamadan mahrum olması ve tüm bunlara bir de pazardaki karmaşayı ekleyince, Microsoft elde ettiği bu pazar payına şükretmeli…
Microsoft tabletler dünyaya açılıyor
Microsoft Surface RT ve Surface Pro mayıs ayında ABD ve Kanada haricinde dünyanın birçok ülkesinde satışa sunulacak. Bu, Microsoft’un ihtiyacı olan ivmelenmeyi getirebilir.
Tablet pazarı çok hızlı bir şekilde büyüyor. 2012’nin ilk çeyreğinde 18,7 milyon olan tablet satışları, bu yılın aynı döneminde 40,8 milyona ulaştı. Pazarın lideri ise 19,5 milyon tablet ile Apple. Ancak onlar da zor zamanlar geçiriyor. 2012’de pazarın %63,1’ine sahip olan Apple’ın payı, 2013’ün ilk çeyreğinde %48,2’ye geriledi. Bunda çekirge sürüsü Android’li cihazların payı büyük. Geçen yıl tablet pazarının %34,7’si Android’li tabletler tarafından oluşturuluyordu. 2013’ün ilk çeyreğinde bu oran %43,8’e ulaştı. Android’li tabletlerin yakında Apple’ı geçeceği apaçık ortada.
Tablet pazarı büyüyor ve firmalar için yepyeni boş alanlar yaratıyor. Yeni iPad geldiğinde Apple verdiği kadar pazar payını geri alacaktır. Android yakında pazarın çok büyük bir bölümüne sahip olacak. Tüm bu karmaşanın ortasında Microsoft’un yalnızca ABD, Kanada ve Çin’in tablet kullanmadığını, dünyada diğer insanların da tabletleri sevdiğini anlaması ve buna göre davranması gerekiyor.