Stuff

McDonald’s Dünya Kupası'na özel etkileşimli patates kutuları yaptı

McDonald’s, Dünya Kupası için hazırladığı patates kutuları ve akıllı telefonlarla bu kutular üzerinden oynanan etkileşimli dünya kupası oyunu GOL! ile kupa heyecanını dijitale taşıyor.

McDonald’s tarihinde ilk kez, tasarımı tüm dünyada ikon haline gelmiş kırmızı patates kutusunu 2014 FIFA Dünya Kupası için değiştirdi. Sokak sanatının tüm özelliklerini içinde barındıran ve kupa boyunca kullanılacak, McDonald’s patates kutuları Dünya Kupası’nın tüm renklerini restoranlara taşıyor.

Tasarımlar için dünyanın dört bir yanından 500’den fazla sanatçı, patates kızartması kutusunu tuval olarak kullanarak, futbol tutkusunu ifade etti. Sanatçılar ve çalışmaları bir komisyon tarafından incelendi ve Avustralya, Brezilya, Kanada, Çin, Fransa, Almanya, Japonya, Rusya, İspanya, Güney Afrika, İngiltere ve Amerika’dan 24 tasarımcı yarı finale kaldı. Yapılan ikinci değerlendirmenin ardından, finale kalan 12 tasarımcının çalışmaları kupa boyunca McDonald’s’larda kullanılacak.

Futbol coşkusunu daha fazla yaymayı hedefleyen McDonald’s, sıra dışı tasarımların uygulandığı patates kutularıyla oynanabilecek bir de oyun geliştirdi. McDonald’s’ın global olarak uygulamaya geçirdiği GOL!’, McDonald’s’ın Dünya Kupası sponsorluğuna eğlenceli ve yaratıcı bir yaklaşım getiriyor. ‘GOL!’ oyununu akıllı telefonlarına indirenler, patates kutuları ile eğlenceli ve interaktif oyunu oynayabilecek, FIFA 2014 Dünya Kupası heyecanını McDonald’s’la yaşayacaklar. Uygulama, gol.mcd.com adresinden, App store ya da Google play store’dan indirilebiliyor.

Aplikasyon indirildikten sonra telefon ya da tablet kamerası, patates kutularına doğru tutuluyor. Kutular üzerindeki desenlerin tanınmasından sonra ekranda GOL! oyun ana ekranı ve bir futbol kalesi çıkıyor. Küçük bir parmak hareketiyle oynanabilen oyunda sanal futbol kalesine şut çekiliyor. “Gol!” atıldıktan sonra uluslararası sıralamaya girilebiliyor, atılan “Gol!” arkadaşlarla paylaşılabiliyor. Oyun ilerledikçe zorlaşıyor ve farklı seviyelerde yeni ödüllerle ve “badge” lerle zenginleşiyor.

Örneğin “Face paint badge” ile özçekim fotoğraflarda kişi desteklediği takımın renkleri ile yüzünü boyayabiliyor. Hemen sonrasında bu fotoğraf kullanılarak basılan futbolcu kartı ise sosyal medyada kullanılabiliyor.