Lenovo CEO’su Yang Yanqing, dün verdiği bir röportajda bir yıl içerisinde Avrupa ve ABD’de telefon satışına başlamak istediklerini açıkladı. Wall Street Journal tarafından gerçekleştirilen röportajda, Yang mobil pazarın Lenovo’nun yeni hedefi olduğunu belirtti.
“Akıllı telefonlar bizim yeni fırsatımız” diyen Yang, bu pazarı uzun soluklu bir büyüme kaynağı olarak gördüğünü belirtti ve ekledi: “Halka açık bir şirket olarak her zaman nasıl büyüyeceğini düşünmek zorundasın.”
IDC’ye göre, Lenovo yüzde 11,4 pazar payı ile hali hazırda Çin’in en büyük ikinci akıllı telefon üreticisi. Lenovo’nun önüde ise Samsung var ve pazarın yüzde 17,4’üne sahip. Lenovo geçtiğimiz yıl akıllı telefonlarını Çin’in yanı sıra Rusya ve Hindistan gibi büyüyen pazarlara da sunmuştu. Ancak bu hamlelerin benzerlerini Avrupa’da ve ABD’de yapmadı.
Lenovo, PC pazarı küçülmesine rağmen çift haneli büyüme kaydederek dikkatleri üzerine çekmişti. Ancak firmanın yetersiz gördüğü akıllı telefon çalışmaları da meyvelerini veriyor. Mesela geçtiğimiz yıl Lenovo’nun Çin’deki akıllı telefon satışları dramatik bir artış gösterdi. Geçtiğimiz çeyrekte, bir önceki yılın aynı dönemine göre 2 kat daha fazla akıllı telefon satışı yapmayı başardılar. Yang, bu tarz bir başarıyı Avrupa ve ABD’de gerçekleştirmeleri gerektiğinin farkında. Yang, bu konuda büyük anlaşmalar yapacaklarını hatta gerekirse satın almalar gerçekleştireceklerini belirtiyor.
Lenovo’nun en büyük avantajı marka bilinirliğinin son derece yüksek olması. Bu işe sıfırdan başlayan bir firma ile karşılaştırıldığında her şeyi çok daha kolay hale getiriyor. Yang da bunun farkında ve Lenovo’nun ABD ve Avrupa için hazır olduğunu söylüyor ve bu pazarları “daha çok moda sektörü gibi” şeklinde tanımlıyor. Yang son olarak, stratejilerine ve kendilerine güvenliklerinin altını çizdi ve sözlerini şu şekilde bitirdi: “Pazarlamanın önemini biliyoruz, ve bunu daha da güçlendireceğiz.”