Çevrimiçi pazar yeri eBay’in Türkiye iştiraki GittiGidiyor.com, 2014’ün ilk çeyreğinde yüzde 26 büyüdü. GittiGidiyor’un 10 milyonu aşan üyesi sayısı, Türkiye nüfusunun yaklaşık yüzde 13’üne denk geliyor.
Her 3 saniyede 1 ürünün satıldığı GittiGidiyor.com üzerinde, aylık ortalama 600 bin adet, 2001 yılından bu yana ise 30 milyonun üzerinde satış gerçekleştirildi. Ayda ortalama 27,5 milyon ziyaret alan, 4 bine yakın kategoride, 7 milyonu aşkın ürün sunan GittiGidiyor.com’da, 2014’ün ilk 3 ayında toplam 2 milyon 670 bin ürün satıldı.
Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumunun (BDDK), bazı ürünlerde kredi kartına taksit sayısını 9 ile sınırlandıran; bazı ürünlerde ise tamamen kaldıran düzenlemesi 1 Şubat’tan itibaren yürürlüğe girmişti. Özellikle elektronik satışlarını etkileyeceği düşünülen düzenlemeye rağmen, e-ticaret sitelerinden biri olan GittiGidiyor, 2014’ün ilk 3 ayında yüzde 26 büyüdü.
Mobil alan iş hacmini olumlu etkiliyor
E-ticarette, en hızlı büyüyen kanallardan biri olan, mobil alanda ise sektörün gelişmesine öncülük eden GittiGidiyor’un uygulamalarının indirilme sayısı 1,5 milyonu aştı. iPad, iPhone, Android telefon ve tablet uygulamaları ile mobil site üzerinden hizmet veren GittiGidiyor, kullanıcılarına her an ve her yerden güvenli bir alışveriş deneyimi yaşatıyor.
GittiGidiyor Genel Mudürü Gülfem Toygar, “eBay’in Deloitte ile birlikte yaptığı bir araştırma, çevrimiçi ve çevrimdışı alışverişin giderek entegre olduğunu ve çevrimiçi pazar yerlerinin lider perakendecilerin mağaza satışlarını artırdığını gösteriyor. Bu durum hem çevrimiçi hem çevrimdışı işlemlerinin hacminin giderek büyümekte olduğuna işaret ediyor. Türkiye e-ticaret pazarındaki gelişme ve büyüme ise iş hacmimizi olumlu etkiliyor. Ayrıca Mayıs ayındaki Türkiye’de ilk defa kurguladığımız oluşum ile kullanıcılarımız farklı bir çevrimiçi alışveriş deneyimi yaşayacak” dedi.