KAÇIŞ PLANI
Jeep Grand Cherokee, adını aldığı kızılderili kabilesi gibi ait olduğu topraklardan sürülse de arazi karakterini kaybetmemiş.
Şehirde SUV kullanımını sağlayan ilk model olan ve bugün dördüncü nesliyle sahnede olan Grand Cherokee, biraz daha yumuşatılan çizgileri ve daha eğimli tavan çizgisiyle yakışıklı görünüyor. Ait olduğu sınıfın yüksek standartlarını karşılayan ergonomik kabinde her şeye çok kısa süre sonunda alışıyorsunuz. Ses sistemini direksiyon simidinin arkasına yerleştirilen düğmelerle kontrol edebiliyorsunuz. Orta konsolda yer alan dokunmatik ekrandan park manevraları sırasında arkanızı görebiliyorsunuz. 13 cm artan aks mesafesiyse yaşam alanının genişlemesini sağlamış.
Başarılı izolasyon sayesinde içeriye sadece güzel güzel homurdanan motorun sesi geliyor ki bu da rahatsızlık değil keyif veriyor. Jeep, Grand Cherokee’de Land Rover’ın Terrarin Response sistemine benzer bir şekilde çalışan bir arazi takviyesine yer vermiş. Sistemin beş farklı modu bulunuyor; Spor, otomatik, kar, kum/çamur ve kaya. Peki bu modlar Cherokee’ye neler getiriyor?
Spor modu seçildiğinde güç yüzde 80’e kadar arka tekerleklere gönderiliyor. Eğer Quadra-Lift opsiyonunu satın aldıysanız sürüş yüksekliği en alt seviyeye iniyor. Normal yol koşullarında kullanılması tavsiye edilen otomatik moddaysa Cherokee ne yapması gerektiğine kendi karar veriyor. Kar modunda otomatik şanzıman kalkışlarda ikinci vitesi seçiyor. Güç, akslar arasında eşit olarak dağıtılıyor. Kum/çamur modundaysa güç yine eşit olarak dağıtılıyor ve sürüş yüksekliği bir kademe yükseliyor. Fren destek sistemleriyse off-road sürüşüne uygun hale geliyor. Kaya modunda ilk olarak ‘4low’u seçmeniz gerekiyor. Sürüş yüksekliği yaklaşık 27 cm’ye yükseliyor. Güçse 50:50 dağıtılıyor. Bu seviyede Grand Cherokee’nin yaklaşma açısı 34.3, tepe açısı 23.1 ve uzaklaşma açısıysa 29.3 derece olarak açıklanıyor.