Stuff

Jeep Grand Cherokee

KAÇIŞ PLANI
Jeep Grand Cherokee, adını aldığı kızılderili kabilesi gibi ait olduğu topraklardan sürülse de arazi karakterini kaybetmemiş.

Şehirde SUV kullanımını sağlayan ilk model olan ve bugün dördüncü nesliyle sahnede olan Grand Cherokee, biraz daha yumuşatılan çizgileri ve daha eğimli tavan çizgisiyle yakışıklı görünüyor. Ait olduğu sınıfın yüksek standartlarını karşılayan ergonomik kabinde her şeye çok kısa süre sonunda alışıyorsunuz. Ses sistemini direksiyon simidinin arkasına yerleştirilen düğmelerle kontrol edebiliyorsunuz. Orta konsolda yer alan dokunmatik ekrandan park manevraları sırasında arkanızı görebiliyorsunuz. 13 cm artan aks mesafesiyse yaşam alanının genişlemesini sağlamış.

Başarılı izolasyon sayesinde içeriye sadece güzel güzel homurdanan motorun sesi geliyor ki bu da rahatsızlık değil keyif veriyor. Jeep, Grand Cherokee’de Land Rover’ın Terrarin Response sistemine benzer bir şekilde çalışan bir arazi takviyesine yer vermiş. Sistemin beş farklı modu bulunuyor; Spor, otomatik, kar, kum/çamur ve kaya.  Peki bu modlar Cherokee’ye neler getiriyor?

Spor modu seçildiğinde güç yüzde 80’e kadar arka tekerleklere gönderiliyor. Eğer Quadra-Lift opsiyonunu satın aldıysanız sürüş yüksekliği en alt seviyeye iniyor. Normal yol koşullarında kullanılması tavsiye edilen otomatik moddaysa Cherokee ne yapması gerektiğine kendi karar veriyor.  Kar modunda otomatik şanzıman kalkışlarda ikinci vitesi seçiyor. Güç, akslar arasında eşit olarak dağıtılıyor. Kum/çamur modundaysa güç yine eşit olarak dağıtılıyor ve sürüş yüksekliği bir kademe yükseliyor. Fren destek sistemleriyse off-road sürüşüne uygun hale geliyor. Kaya modunda ilk olarak ‘4low’u seçmeniz  gerekiyor. Sürüş yüksekliği yaklaşık 27 cm’ye yükseliyor. Güçse 50:50 dağıtılıyor. Bu seviyede Grand Cherokee’nin yaklaşma açısı 34.3, tepe açısı 23.1 ve uzaklaşma açısıysa 29.3 derece olarak açıklanıyor.

4000 d/dak’da 241 bg üreten motorun torkuysa etkileyici; 1800 d/dak’da 550 Nm. Fiat’ın Multijet II enjeksiyon sistemine yer verilen motor 8.1 lt/100 km’lik yakıt tüketimine sahip. Beş ileri oranlı otomatik şanzımanın geçişleri sarsıntısız ve Cherokee’nin akıcılığını destekliyor.  Eskiye oranla daha sert ve Cherokee için bir yenilik olan çok kollu arka süspansiyon sürüşte kendisini hissettiriyor. Süspansiyon genel olarak fazla yumuşak ama yol  tutuşta herhangi bir soruna neden olmuyor. Fakat frenleme esnasında otomobil ön kısmı fazla alçalıyor.
Destek sistemleri eğlenmenize olanak tanıyorlar. Küçük bir arazi gezisinde denediğimiz eğim iniş kontrolü Grand Cherokee’yi gayet yumuşak bir şekilde, yolcularını rahatsız etmeden frenliyor. İki tonluk bir otomobili harekete geçirmek kadar durdurmakta büyük problem fakat Grand Cherokee herhangi bir tedirginlik yaratmadan başarıyla duruyor.
TEKNİK ÖZELLİKLER
Azami hız 200 km/s
0-100 km/s 8,3 sn
Tüketim 8,3 lt/100km
CO2 emisyonu 218 q/km
Silindir hacmi 2987 cc
Güç 240 bg 4000 d/dak
Tork 550 Nm 1800 d/dak