Markalar, logo ya da ikonlarını yenileriyle değiştirdiklerinde kullanıcılarında büyük hayal kırıklığı yaşatabiliyor. Instagram da herkes tarafından sevilen logosunu yenisiyle değiştirerek acımısız eleştirilerin odağı haline geldi.
İngiltere’deki Queen Mary Üniversitesi’nden araştırmacılar ve Black Swan isimli tasarım-analiz uygulamasının geliştiricileri kafa kafaya verdi ve fotoğraf uygulamasının yeni logosunu değerlendirdi.
Uygulamaya göre, Instagram’ın yeni logosu, öncekine göre insan gözüne yüzde 10 daha fazla çekici ve sempatik geliyor.
Isı haritaları ile incelenen logonun, ilk 3 saniyede insanların dikkatini çektiği belirlendi.
Instagram’ın eski logosunun dikkat çekme skoru 58:
Yeni ve tartışmalı logonun bu skoru ise 68 olarak belirlendi. Yeni logo, tüm dikkati görselin merkezine çekiyor:
Google’ın eski logosunun skoru 67:
Yeni logosu ile skoru 65’e düşmüş. Nedeni olaraksa, ikinci ‘G’ harfinin döngüye sahip olmayışı:
Uber’in siyah arkaplan üzerinde beyaz U harfi olan eski logosu dikkat çekici olarak yorumlanıyor ve bu yüzden 63 puan alıyor:
Yeni logo aynı performansı gösterememiş. Skoru 53:
Airbnb’nin eski logosunun skoru 76:
Yeni logonun skoru 75: