Stuff

İş dünyasını mutlu edecek Google Drive yenilikleri

Cloud Next konferansı kapsamında Google Drive’ın yeni özellikleri tanıtıldı. Yeni gelen özelliklerle birlikte özellikle iş dünyası için Google Drive’ın daha kullanışlı hale gelmesi hedefleniyor.

Yeniliklerin başında Team Drives isimli özellik bulunuyor. Kullanıcılar bu klasör içerisinde iş yeri grubu ile dosyaları paylaşabiliyor ve grup üyelerinin bu dosyalar üzerinde değişiklik yapmasını sağlıyor. Buraya kadar tanıdık olan bu özellik dosyaların kullanıcıya bağlı olmaması ile dikkat çekiyor. İş yerlerinde çok fazla karşılaşılan bir kişi işten çıktıktan sonra onun paylaştığı dosyalara ulaşamama sorunu bu sistemde ortadan kaldırılmış.

Tanıtılan özelliklerden bir diğeri Vault özelliğinin daha kapsamlı şekilde kontrol sunması oldu. Admin panelindeki kişiler Google Drive üzerindeki dosyalar üzerinde daha fazla kontrole kavuşuyor.

Tanıtılan AppBridge ise buluta geçiş sırasında dosyaların taşınmasının yanında izinlerin eşleştirilmesi, içeriğin yapılandırılması ve arşivleme gibi problemlerini ortadan kaldırıyor. Özellikle SharePoint gibi diğer platformlardan geçiş konusunda destek olacak.

Drive File System isimli sistem ise Google Drive üzerindeki dosyalarınızın hepsini Mac’inize veya PC’nize indirmeyip ihtiyacınız olacağını düşündüğü dosyaları çekip kullanımınıza sunuyor. Bu sistem Dropbox’ın Smart Sync özelliği ile benzeşiyor.

Daha önce Android kullanıcılarına sunulan Quick Access artık iOS kullanıcılarını da ilgilendiriyor. Drive’da açtığınız dosyalara göre sonrasında açacağınız dosyaları tahmin edip ekranınıza getiriyor.