Microsoft en nihayetinde iPad için Office uygulamalarını yayınladı ve çok geçmeden Apple App Store’da en çok kazandıran ücretsiz uygulamalar oldular. Bu başarı, Microsoft’un genç Surface tablet departmanının geleceği hakkında bazı soru işaretlerini ortaya çıkardı.
Microsoft CEO’su Satya Nadella iPad için Office uygulamalarını tanıtır tanıtmaz, Forbes’dan Gene Marks, “Surface tabletler öldü” dedi. Marks yine de bu hamlenin Microsoft’un geleceği için iyi olduğu görüşünde.
Aslına bakılırsa, Surface tabletlerin öldüğü yok. Microsoft kendi tabletlerini geliştirmeye ve bu genç departmanı desteklemeye devam edecek fakat Gene Marks’ın parmak bastığı çok önemli bir nokta var: Microsoft artık “Windows’u ne pahasına olursa olsun koruma” stratejisinden vazgeçti ve hangi platformu kullanıyor olursa olsun, uygulamalarına ihtiyaç duyan herkese bunları sunmayı hedefliyor.
Microsoft ‘Ballmer etkisi’nden kurtuluyor
Eski CEO Steve Ballmer ile özdeşleşen ‘Önce Microsoft’ stratejisi, yeni CEO Satya Nadella’nın boy gösterdiği ilk etkinlikte rafa kaldırıldı. Microsoft, 2000’lerin başından beri giydiği, kendini koruma odaklı çalışan dev pelerinini üzerinden çıkardı. Gelecekte bu kadar fazla Windows’lu cihaz olmayacağı gün gibi ortada ve Microsoft bu geleceğe hazırlanmak için kendine başka kaleler kurmalı ve hareket alanı bırakmalı. iPad için Office bunun en iyi örneklerinden biri oldu ve Microsoft’un önüne gelen herkesle rekabet etmeye çalışmayı bıraktığını gösterdi.
Enine boyuna bakıldığında, iPad için Office‘i kullanıma sunmanın Microsoft için hiçbir dezavantajı yok; bu daha az Surface tablet satılacağı anlamına gelse bile. Surface satışları zaten kötü gidiyor ve iPad için Office’in Surface satışlarını iPad ve Android tabletler ile aşık atacak dereceye getirmeyeceği ortada. Microsoft da artık Windows’un tek platform olduğu günlerdeki gibi davranamazdı. Ballmer zamanında da sık sık dile getirdiğimiz gibi, o günler artık geek’lerin kitaplarda okuduğu, belgesellerde izlediği hoş anılardan ibaret ve Microsoft’un dünde yaşamayı bırakıp, kendine yeni bir strateji belirlemesi gerekiyor. Görünüşe göre, Satya Nadella da bu şekilde düşünüyor.
Microsoft, her şeyde birinci olman gerekmiyor, hâlâ hayatlarımızı kolaylaştırıyor olman kâfi.