CloudArena’nın bulut tabanlı otel, acente yönetim ve çevrimçi pazarlama platformu HotelRunner’ın verilerine göre, konaklama tesislerinin sunduğu internet hizmeti, müşteri tercihlerinde önemli yer oynuyor.
HotelRunner, internet seçeneğinin tatil için seçilen konaklama tesislerini etkilemeye başladığını belirtiyor. Firma verilerine göre, özellikle iş seyahati için konaklayanların yüzde 34’ü kablosuz bağlantı hizmeti sunmayan tesisleri tercih etmiyor.
Tatilciler, internet bağlantısının ücretsiz kahvaltıdan bile daha öncelikli bir tercih sebebi olduğunu söylüyor ve evlerinde kullandıkları gibi yüksek hızda internet sağlayamayan tesislerden de uzak duruyor. Bu anlamda şimdilik her beş otelden sadece biri müşterilerin beklentilerini karşılayabiliyor. Dört yıldızlı bir otelin ise sadece interneti yavaş olduğu için kaybettiği rezervasyonların değeri yılda 120 bin doları buluyor.
Ayrıca tatilciler, internet hizmetinin ücretsiz verilmesi gerektiğini düşünüyor. Yine verilere göre ücretsiz internet servisi sunmayan bir otelde konaklamayacaklarını söyleyen otel misafirlerinin oranı yüzde 35’e yükseldi. Bu nedenlerden dolayı internet hizmeti, hatta WiFi sunmak konaklama tesisi seçerken diğer birçok ihtiyacı geride bırakıyor.