BUGÜN
Konsept otomobiller hâlâ çılgınlar ancak, artık eskisinden daha sürücü dostu ve eğlenceliler.
2014
Kia GT4 2+2 Stinger
Nedir?
Kia’nın güvenli aile otomobillerinden daha fazlasını yapabileceğini gösteren, arkadan çekişli bir otomobil.
Peki neden?
GT4 Stringer, çoğunun aksine üretilmeye elverişli bir konsept otomobil. Çok şık görünmesi seni yanıltmasın, Kia ölçüp biçmiş ve 2016’da Toyota GT86’dan daha uygun bir fiyatla satışa sunmaya karar vermiş. 315 beygir gücündeki 2 litrelik turbo motoru, Kia’nın Optima serisi yarış otomobillerinden alınmış. Arkadan çekişli ve düz vitesli bu otomobilin fütürist içi de, en az dış görünümü kadar dikkat çekici.
‘OHA!’ Metre: 6/10
2013
Toyota FT-1
Nedir?
Gran Turismo 6 için tasarlanan bir konsept yarış otomobili.
Peki neden?
Toyota genellikle güvenli otomobiller geliştiren, suya sabuna dokunmayan bir üretici ancak, Supra gibi otomobilleriyle hız konusunda da elinin boş olmadığını gösteriyor. Toyota şimdi de, FT-1 ile yollara büyük porsiyon bir Japon adrenalini pompalamayı planlıyor. Söylentiler, sivri hatlarıyla agresif bir görünüşe ve F1 stili vitese sahip bu otomobilin, bir gün Supra’nın yerine yollara çıkacağına işaret ediyor.
‘OHA!’ Metre: 7/10
2012
Toyota Fun-vii
Nedir?
Tekerlekli bir akıllı telefon demek istiyoruz ama asıl cevap, gördüğümüz en ilginç konsept otomobillerden biri.
Peki neden?
Toyota, gençlerin otomobillerden çok akıllı telefonlarla ilgilendiğini fark etti. Böylece, elektrikli bir otomobil ile dev ekranları bir araya getirdi. Otomobilin sağ ve sol kapı bölümleri ekranlardan oluşuyor, iç tarafı ise tam bir curcuna. İçeride dev haritalar, uygulamalar, sosyal ağ güncellemeleri cirit atıyor. Fun-vii yaratıcılık konusunda sınırları zorluyor fakat daha çok uzun bir süre yollara çıkamayacağı garanti.
‘OHA!’ Metre: 10/10
YOLA ÇIKMAYI BAŞARANLAR
VW Concept 1 1994
Volkswageni’in üretmeye niyeti yoktu, yalnızca Detroit Auto Show’da sergileyecekti ancak insanlar otomobili çok beğendi ve 98’de satışa sunulmasını sağladılar.
Audi TT 1995
Konsept otomobiller satışa sunulurken, genellikle uçuk yanları törpülenir. Audi TT, görüş açısı için uğradığı ufak cam değişikliği hariç, tamamen aynı kaldı.
BMW Z1 1987
BMW, 80’lerde yeni spor otomobilleri için sıradışı fikirler peşindeydi. Z1’in aşağı doğru açılarak yokmuş gibi görünen kapıları, otomobili diğerlerinden farklı kıldı.
Porsche Boxster 1993
Küçük ve görece uygun fiyatlı üstü açık Porsche. Konseptinden daha az detaylı ve daha uzun kaputlu olduğu için eleştirilmişti ama yine de büyük olaydı