Türkiye’nin önde gelen e-ticaret platformu hepsiburada, sahip olduğu müşteri verisini yıl boyu analiz ederek 2016’da Türk tüketicisinin online alışveriş tercihlerini ortaya çıkardı.
Hepsiburada platformunun 2016 verilerine göre, Türk halkı, internet üzerinden en çok teknoloji ürünü satın alırken bu ürünler arasında ilk sıraya akıllı telefonlar ve cep telefonu aksesuarları yerleşti. İnternetten yapılan alışverişlerde 2016’nın sürprizi ise ‘bebek bezi’ oldu. Önceki yıllarda daha çok marketlerden alınan bebek bezi geçen sene hızla artan bir oranda internetten alınmaya başlandı.
- Türk halkının 2016’da sağlıklı yaşam için spor trendini eve taşıdığını gösterdi. Erkekler en çok ‘el halteri’ siparişi verirken kadınlar en çok satın aldıkları on ürünün sekizinde pilates ile ilgili ürünleri tercih etti. Ayrıca 2016’da Ebru Şallı’nın pilates dvd’si film kategorisinde en çok satılan ürün oldu.
- Daha çok kadınların ilgi gösterdiği moda ürünlerinde 2016’da erkekler kadınlardan daha fazla alışveriş yaptı. Erkekler moda ve kişisel bakım ürünlerinde en çok ‘kol saati’ ve ‘göbek korsesi’ satın alırken kadınlar en çok; saç düzleştirici, epilasyon cihazları ile göğüs dikleştirici bantlara rağbet gösterdi.
- Geçen sene kıyafet siparişlerinde en çok siyah renk tercih edilirken, siyahı beyaz, mavi ve kırmızı takip etti.
- En çok satılan kitap Sabahattin Ali’nin ünlü romanı Kürk Mantolu Madonna olurken listenin ikinci sırasında, Yovel Noah Harari’nin Sapiens adlı tarih kitabı, üçüncü sırada ise Orhan Pamuk’un Kırmızı Saçlı Kadın romanı yer aldı.
- hepsiburada’nın “Ev-Yaşam” kategorisinde ise erkekler ve kadınların 2016 yılında satın alma tercihleri farklılık gösterdi. Erkekler ağırlıklı olarak dolap, masa, TV ünitesi gibi ana ürünler satın alırken, kadınlar ise ayakkabı kutusu, raf düzenleyici, aksesuar dolabı, askı seti gibi dolap düzenleme ve organize etme ürünlerine ilgi gösterdi.