Google geçtiğimiz hafta yeni Gmail’i kullanıcılara sundu. Kullanıcılara kademeli olarak sunulan yeni Gmail’in bu günlerde herkes tarafından kullanılmaya başlandığını düşünüyoruz. O zaman hepimiz Google tarafından spam’leniyoruz demektir.
Yeni Gmail son derece akıllı ve bu zamana kadar gördüğümüz en ‘düzenli’ e-posta istemcisi. E-postaları Birincil, Sosyal, Tanıtımlar ve Güncellemeler şeklinde otomatik olarak kategorize eden Gmail, işleri bizim için kolaylaştırırken bir yandan da tıpkı istenmeyen e-postalar gibi gelen kutumuzun (Tanıtımlar sekmesinde) en tepesinde reklamlar gösteriyor. Google geliştirdiği algoritma ışığında belli aralıklarla bu reklamları kullancılara gösteriyor.
İşin ilginç yanı Google mühendislerinin bu reklamlar için mesai yapmış olması. Her kullanıcıya onun ilgi alanına giren konularda reklamlar gösteriyor. Yani Google, ona verdiğiniz bilgilerden yola çıkarak ilginizi çekebilecek reklamları size gösteren bir sistemi devreye sokmuş durumda.
Bu durumun tek elle tutulur yanı ise reklamların yalnızca Tanıtımlar sekmesinde gösterilmesi. Google bununla ilgili, reklamların kalitelerini artırdıklarını ve eğer gerçekten ilginizi çekecek bir şey değilse size gösterilmeyeceğini söylüyor ve ekliyor: “Yani Tanıtımlar sekmesine her girdiğinizde orada reklam görmeyeceksiniz.”
Google tarafından Tanıtımlar gelen kutunuza yerleştirilen bu reklamları yanındaki ‘X tuşuna’ basarak yok etmek mümkün. Zaten bu sekmeye gelen e-postaların da bu reklamlardan pek bir farkı yok. Varsın spam’leyecekse Google spam’lesin.