1 Nisan gerçek olmayan çılgın duyurular yapmak için muhteşem bir fırsat. Bazı firmalar için ise diğerlerine taş atma şansı
Bu 1 Nisan birçok zekice şakaya ev sahipliği yaptı. Bir sürü çılgın duyuru yapıldı. Ancak Google ve Microsoft bu günü birbirlerini dürtmek için kullandılar. İlk olarak Google, Gmail Blue şakası ile Microsoft’un henüz resmii olarak duyurulmamış Windows sürümüne gönderme yaptı. Microsoft ise Google’ın arama motorunu hedef aldı.
Bu sabah sizinle paylaştığımız Gmail Blue şakasında, Gmail’i yalnızca maviye dönüştüren bu teknoloji için ‘tamamen yeniden tasarlanmış ve yeniden yaratılmış’ ibareleri kullanılıyor ve geliştirme sürecinin 6 yıl sürdüğü söyleniyordu. Google bu şaka ile açıkca, grafik arayüzü iyileştirmelerine ve Metro arayüzde birkaç yeni özelliğe sahip olacak olan Windows Blue’yu hedef aldı.
Google’ın Gmail Blue göndermesi, Microsoft’tan aynı şeklinde yanıt gördü. Microsoft Bing kullanıcılarına, tıpkı Google’ın ikonikleşmiş başlangıç sayfasına benzer beyaz arka planlı ve rengarenk bir logolu bir sayfa sundu. Sayfada ara butonunun yanı sıra, ‘Kendimi Kafası Karışmış Hissediyorum’ butonu ekledi. Ayrıca Bing’in klasikleşen kutularından birine de ‘Çok lezzetli tatlar varken çoğu insan hala sadeyi tercih ediyor’ yazıldı.
Google Microsoft’un bu hamlesini yanıtsız bıraktı ancak bunun yanı sıra birçok şaka yaptı. Google’ın bunca şakasını görünce, insan ister istemez bunları yapacağınıza Google Reader’ı açık tutmak için biraz efor sarfetseydiniz diyor.