Bugünlerde birçok iyileştirmeye sahne olan Google Play’de son olarak geliştiricilere kullanıcı yorumlarını yanıtlama olanağı verildi
Google’ın bugün yaptığı duyuru ile, uygulama geliştiricileri ile kullanıcılar en nihayetinde bir araya geliyorlar. Artık yanıtsız kalmış kullanıcı çığlıkları görmeyeceğiz. Google’ın Android Developers blogundan yaptığı açıklama, geliştiricilerin uygulamadaki hataları gidermek ve yeni özellik eklemek için kullanıcılar ile konuşmasını olanaklı kıldığını ve bu sistem üzerinde yaklaşık bir yıl gibi bir süre çalıştıklarını belirtiyor.
Hayatlarını çoğunlukla yaptıkları uygulamalardan kazanan geliştiriciler için, kullanıcıların yorumlarını yanıtlayamamak çok büyük bir dezavantajdı. Birçok kullanıcının yanıtsız kalan yorumları nedeniyle geliştiriciye sırt dönmesi olasıydı. Üstelik bu geliştiricinin ve uygulamalarının itibarını da zedeliyordu.
Yeni özellik ile birlikte, uygulamayı en düşük puan olan 1 yıldız ile değerlendiren kullanıcıya geliştirici tarafından ulaşılabilir ve memnun kalmayan kullanıcının fikirleri ile uygulama geliştirilebilir. Geliştiricinin yanıtından sonra kullanıcının puanını değiştirip değiştirmemesi pek de önemli değil, sonuç olarak bu iki taraf arasındaki iletişimin sağlanması, uygulamaların başarısını ve iki tarafın memnuniyetini iyi yönde etkileyecektir.
Google Play yorum ve puanlamalara yanıt özelliği ile iyi bir başlangıç yaptı. Ancak bunun dışında hata raporu ve özellik önerileri konusunda da geliştiricilerin kullanıcılara yanıt verebilmesi gerekiyor. Google henüz bu konuyla ilgili herhangi bir açıklamada bulunmadı.