Fransa Ulusal Demiryolları Kurumu’nun (SNCF) 15 milyar euro harcayarak satın aldığı 1860 tren, ülkedeki istasyonların büyük bir bölümüne sığmadı.
SNCF dahil herkes, yeni trenlerin ülkedeki 8700 istasyondan 1300’üne sığmayacak kadar geniş olduğu gerçeğini Le Canard Enchainé dergisinin haberinden öğrendi. SNCF, hemen 50 milyon euro harcama yaparak, söz konusu 1300 istasyonda çalışma yapmaya başladı.
İstasyonlardan 300’ü halihazırda yeni trenlerle uyumlu hale getirildi. SNCF tüm bu çalışmaları sessizce yürütmeye gayret gösterse de, Le Canard Enchainé tarafından kaleme alınan haber, tüm dünyanın dikkatini çekti.
Kulağa şaka gibi gelen bu hatanın arkasında ise demiryolları ağlarından sorumlu RFF’in verdiği eksik bilgi yatıyor. SNCF tren siparişi vermeden önce RFF’den ulusal demiryolları ağındaki tüm istasyonların ebatlarını istedi. RFF ise yalnızca son 30 yılda inşa edilen istasyonların ebatlarını gönderdi. Fransa kırsalındaki istasyonların büyük bir çoğunluğu ise en az 50 yıllık ve son yıllarda inşa edilenlere kıyasla daha dar.
SNCF, hatanın ortaya çıkmasıyla birlikte yalnızca 341 trenin 1300 istasyona sığmayacak kadar geniş olduğunu açıkladı. Le Canard Enchainé ise SNCF’nin yalnızca üretici Alstom and Bombardier’ın şu ana kadar teslim ettiği trenleri hesaba kattığına dikkat çekiyor ve önümüzdeki dönemde Fransa’yı arşınlayacak 1860 yeni trenin aynı sorunla karşı karşıya olduğunu belirtiyor. Ulaştırma Bakanı Frédéric Cuvillier ise hatayı ‘komik drama’ olarak adlandırıyor ve bir önceki hükümetin SNCF ile RFF’i ikiye ayırma hamlesini suçluyor.
RFF’den Christophe Piednoël, yapılan hatayı ilginç bir şekilde açıklamayı tercih ediyor: “Bir Ferrari alıyorsun ve garajına park etmek istiyorsun ama garajının Ferrari için uygun genişlikte olmadığını görüyorsun çünkü daha önce hiç Ferrari’n olmamış.”