Stuff

Firma pizzasını beğenmeyene dava açıyor

Yemeksepeti’nin en güzel yanlarından bir tanesi, restoranın verdiği hizmeti puanlayabilme ve hakkında yorum yapabilme. Mesela biz puanlarından biri bile 7’nin altında olan restorandan alışveriş yapmamaya özen gösteriyoruz. Bu şekilde iyi ve kötü, reklam bütçeleri ile değil verdikleri hizmetin ve lezzetin kalitesi ile birbirlerinden ayrılıyor. Tabii bu biz müşterilerin yararına, bazı firmalar pek mutlu değil.

Canı İtalyan pizzası çeken bir kişi, Yemeksepeti üzerinden pizza sipariş ediyor. Ancak kendsine gönderilen pizza çok pişirildiği için verilen hizmetten memnun kalmıyor. Kullanıcı haklı olarak Yemeksepeti’ne şu yorumu yazıyor: “Pizzanın altı yanmamıştı direkt altı kömür olarak geldi. Çöpe atmak zorunda kaldım hem param boşa gitti hem aç kaldım. Kutusuyla birlikte fotoğrafını çektim kömür yığınının, paylaşıyorum.“ (Yukarıdaki fotoğraf kullanıcı tarafından paylaşıldı)

Bunun üzerine pizza şirketi kullanıcısının mağduriyetini gidermek yerine kendisine ihtarname göndermeyi daha uygun buluyor. Gönderilen uyarıda, eğer bu yorum iki gün içerisinde kaldırılmaz ise müşterisine maddi ve manevi zararlarının giderilmesi için dava açacaklarını belirtiyorlar.

Pizza şirketinin hakaret ve prestij diye kurumsal jargonla tepki gösterdiği yorumda herhangi bir hakaret ya da aşağılayıcı tabir yok. Ayrıca Yemeksepeti’nde yapılan tüm yorumlar editör onayından geçerek yayınlanıyor. Kısaca söz konusu pizza şirketi pizza yapmayı becerememiş. İleride pizzayı beğenmeyen tüm müşterilerine haciz gönderirlerse şaşırmayın. Maddi zararı karşılamak için yani…

Bu tatsız ve bir hizmet firmasının ne kadar vurdum duymaz olabileceğini gösteren olayın bir önemli gelişmesi ise Yemeksepeti’nin tavrı. Yemeksepeti CEO’su Nevzat Aydın, söz konusu yorumu yazan kullanıcılarına tazminat davası açılırsa, Yemeksepeti olarak bu tazminatı ve diğer tüm mağduriyetlerini ödeyeceklerini söyledi.

Nevzat Aydın’ın tam açıklaması ise şöyle: “Yemeksepeti olarak kullanıcılarımızın verdiği tüm yorumları itinayla dikkate alıyor ve takip ediyoruz. Her zaman olduğu gibi bundan sonra da kullanıcılarımızdan yorum almaya, ahlaki değerler ve ispatlanabilirlik çerçevesinde de tüm şeffaflığımızla bu yorumları yayınlamaya devam edeceğiz. Aynı değerler içerisinde belirtmek isterim ki tüm yorumlara restoranlarımızın da cevap verme hakkı bulunmaktadır. Bu olay özelinde de kullanıcımıza karşı açılabilecek olası davada eğer bir tazminat ya da mağduriyet söz konusu olursa Yemeksepeti olarak bunları karşılamayı taahhüt ediyoruz .”