Facebook’un arama motoru kullanıma sunuldu

Facebook, ocak ayında hayata geçen ancak kullanıcılarının yalnızca küçük bir bölümü tarafından kullanılabilen arama motorunu güncelledi. Artık ABD dışında olan ve dil seçeneği İngilizce olan kullanıcılar da bu özelliği kullabilecek.

‘Kedi seven arkadaşlarım’ veya ‘Çin yemeği yiyebileceğim restoranlar’ gibi aramalarda spesifik kişi, mekan ve verileri sunan arama motoru, uzun süren test sürecinden dolayı tüm kullanıcılara ulaşmakta çok kısıtlı kalmıştı.

Facebook, bugün itibariyle sayfalarının dil ayarı İngilizce olan kullanıcılarının tümüne Graph Search servisini sunacağını açıkladı.

Google gibi tüm interneti tarayabileceğiniz bir arama motoruna kıyasla, Graph Searh Facebook içindeki sosyal çevreleri aramanızı sağlıyor.

Facebook biraz ileri gitti
Facebook’un kullanıcıları daha fazla süre sayfada tutmak için hayata geçirdiği Graph Search, test sürecinde öncelikle mahremiyet konuların sıkıntılar yaşadı.

Servisin beta versiyonunu indiren ve insanların cinsel tercihleri gibi konularda arama yapan kullanıcılar, her türlü soruya cevap alabildiklerini fark etti.

Yahoo! News sitesinin haberine göre, bu konuda araştırma yapan actualfacebookgraphsearches.tumblr.com, ‘hayat kadınlarından hoşlanan evli çiftler’ veya ‘X adlı işyerinde ırkçı olanlar’ gibi aramalar yapıldığında en az 100 sonuç çıktığını belirtti.

Kullanıcıların sayfa ve yorum beğenilerinden paylaştıkları tüm içeriklere kadar kategorize ederek sonuçlar sunan Graph Search, istenmeyen ve yanlış anlaşılmalara yol açabilecek durumlar ortaya çıkmaması için güncellendi.

Facebook gizlilik ve güvenlik direktörü Nicky Colaco, ‘gizlilik ayarlarında kötü sürprizleri engellemek için ek ayarlar sunacaklarını’ belirtti.

Kullanıcılar Facebook’ta vakit geçirmiyor

Mobilde büyük yatırımlar yapan Facebook, kullanıcı sayısını 1.1 milyara sabitlemiş olsa da kullanıcılarını sosyal ağda daha fazla vakit geçirmeye ikna edemiyor.

Araştırma şirketi eMarketer’ın verilerine göre, Google 2013’te ABD’deki dijital reklam harcamalarının yüzde 42’sinin gerçekleşeceği platform olacak. Facebook’un oranı ise sadece yüzde 7.