Facebook yeni tasarımdan vazgeçti

Facebook’un test ettiği, görselleri ve reklamları büyüterek öne çıkaran yeni tasarımı kısa sürede büyük tepki toplamıştı. Facebook, bu tasarımı uygulamaktan vazgeçti.

Facebook’un yeni tasarımdan vazgeçmesinin sebebi kullanıcıların tepkileri mi yoksa reklam gelirlerine olan etkisi mi bilinmiyor. Facebook tasarımcısı Julie Zhou, kullanıcı deneyimi (UX) tasarımcısı Dustin Curtis’in, yeni tasarımın reklam tıklamalarını azalttığı yönündeki iddialarını kabul etmiyor.

facebook yeni tasarim

Curtis, baştan tasarlanan haber kaynağının, kullanıcılara profillerde ve etkinliklerde daha az vakit geçirttiğini öne sürüyor ve bunun da kullanıcı davranışlarında değişime yol açarak, reklamara daha az tıklamayı beraberinde getirdiğini belirtiyor. Curtis’e göre, Facebook’un bu tasarımdan vazgeçmesinin sebebi, reklam gelirlerinin azalabileceği riskine girmek istememesinden kaynaklanıyor.

Facebook’tan Julie Zhou ise bu iddiayı yalanlıyor ve tasarımdan vazgeçilmesinin sebebinin, yeni arayüzün bilgisayar ekranlarına uyumsuz olduğunu belirtiyor. Zhou, yeni tasarımın 27 inç monitörlerde iyi sonuçlar verdiğini fakat küçük ekranlarda iyi bir deneyim sunmadığını, herkesin bu denli büyük ve kaliteli ekranlara sahip olmadığını belirtiyor.