Facebook, bu sefer gerçekten yenilendi

Facebook’un güncellemelerle ve yenilemelerle ilgili mazisi pek de iç açıcı değil (kaçınız Graph Search kullandı?) ama bu seferki kökten değişim, ana ekrana ya da haber beslemesine bir şeyler sıkıştırmaya çalışmaktan çok daha fazlası.

Facebook, Pinterest’in tasarım odaklı düzeninden alınan bazı ipuçları sayesinde News Feed (haber beslemesi) artık daha şık ve albenili. Zuckerberg, Twitter’ın ünlü takıntılı dünyasına da göz koyarak, dünyanın en büyük sosyal ağını 2013’ün internet dünyasına göre güncellemiş.

Tüm dijital ekosistemlerde tutarlı bir şekilde çalışacak bir tasarım için de oldukça büyük çaba harcanmış. Kullanıcılar. Android’den ya da iOS’dan başka bir sisteme geçtiği zaman aynı Facebook arayüzleri ile muhattab olacaklar her cihaz değişikliğinde yaşanan sancılı flört devri kapanıyor.

Yeni ana ekranda sol tarafta bulunan siyah barda uygulamalar, sayfalar, oynadığınız oyunlar ve o an için mesajlaşabileceğiniz arkadaşlarınızı görebileceksiniz. Bu bar sabit ve kaldırılması da mümkün değil. Sağ tarafta ise genel haber beslemesi yer alıyor.Paylaşımlarınız ve ana ekrana düşen iletilerdeki görseller bundan sonra çok daha büyük gözükecekler.

Yeni besleme ekranları size içeriği tarihsel sıralamaya göre sunacak. Arkadaşlar ekranında, daha çok etkileşim içinde bulunduğunuz veya Facebook’un sizin daha çok ilgilendiğinizi düşündüğünüz arkadaşlarınızın haberleri yer alacak.

Takip ettiğiniz ünlüler ya da grupların iletilieri ve paylaşımları da yeni Facebook’da ayrı bir ekrana taşınıyor. Bununla birlikte müzik ve oyunlar da aynı şekilde farklı ekranlardan takip edilebilecek. Burada sadece dinlediğiniz ya da oynadığınız oyunlar değil ağınızdaki insanların tercihleri ve Facebook’un bunlara dayanarak size yapacağı önerileri de görebileceksiniz.

Yani Facebook’da fotoğraf beslemesi için de özel bir ekran var. Ağınızdaki tüm fotoğraf hareketlerini çeşitli küçük ekranlar aracılığıyla buradan takip edebileceksiniz. Yeni tasarım da bu ekranda fotoğraflar oldukça büyük, bu da daha iştah açıcı ve takibi kolay bir görünüm oluşturuyor.

Yeni Facebook şu an çok az sayıdı kullanıcıda aktif fakat iki, üç haftalık bir süreçte Facebook’un çoğunluğu bu sisteme geçmiş olacak. Ancak o zaman kullanıcı memnuniyeti ya da sorunlarla ilgili gerçek yargıyı öğrenmek mümkün olacak.

Facebook’un yeni yüzü ve sistemi ile ilgili siz neler düşünüyorsunuz?