Facebook, gelişmekte olan pazarlara yönelik çalışmalarında ulaştığı önemli bir kilometre taşını açıkladı.
Buna göre 2014’ün ikinci çeyreği itibariyle Afrika kıtasında 100 milyon insan her ay Facebook’a giriş yapıyor. Bu sayı, Afrika’daki 200 milyon internet kullanıcısının yarısını temsil ediyor. Afrika’daki aylık Facebook kullanıcılarının yüzde 80’i siteye mobil cihazlar üzerinden giriş yapıyor. Bu, Facebook için anlamlı bir kilometre taşı olmasının yanı sıra, yüksek büyüme kaydeden ülkelerdeki insanların da dünyaya bağlanmak istediğini, mobil platformların da bu doğrultuda benzersiz fırsatlar sunduğunu gösteriyor.
Özellikle yüksek büyüme kaydeden ülkelerde, mobil cihazlar arama yapmanın ve mesajlaşmanın çok ötesine geçiyor; haberlere, bankacılığa ve istihdam fırsatlarına erişmek için önemli bir araç olmasının yanı sıra reklam verenler ve markaların da insanlarla iletişim kurmasını sağlıyor.
Facebook, yüksek büyüme kaydeden ülkelerdeki insanların iç görüleri doğrultusunda kişiselleştirilmiş deneyimler geliştiriyor ve farklı yerel ihtiyaçları karşılayacak çözümleri öğrenmeyi, test etmeyi ve iyileştirmeyi amaçlıyor. Bu kapsamda sosyal ağın Hindistan’a özel geliştirdiği “cevapsız çağrıya tıklayın” özelliği temmuzda, reklam verenlere yönelik küressel bant genişliği ile hedefleme servisi de geçtiğimiz hafta duyurulmuştu.