Mezun olanların, yeni bir işe geçmek isteyenlerin en zorlu dönemlerinden biri olan iş arama sürecine Google destek olmayı hedefliyor. Google’ın geliştirdiği yeni sistem ile kullanıcılar masaüstü veya mobil cihazlarından geleneksel iş arama cümlelerini kullanarak iş ilanlarını görüntüleyebilecek.
Kullanıcılar firma ismi, görev, çalışma saatleri ve ilanın ne zaman verildiği gibi detayları arama sonucunda görebilecek. Kullanıcı dilerse daha detaylı aramalar da gerçekleştirebilecek. Kategori (müşteri ilişkileri,yönetici, sağlık v.s.), görev (hemşire, barista v.s.), çalışma tipi (tam zamanlı, yarı zamanlı, stajyer v.s.) gibi kategoriler sayesinde kullanıcıların kendilerine en uygun ilanı bulması hedefleniyor. Kullanıcılar dilerse detaylı aramalarını oluşturup uygun ilan bulunduğunda uyarı gelmesini de sağlayabiliyor.
Şimdilik sadece Amerika’da uygulanan bu sistemde Google, LinkedIn, Monster, WayUp, DirectEmployers, CareerBuilder, Glassdoor ve Facebook ile işbirliğine gidiyor.