GüvenRehberi.com’un 100’ün üzerinde çevrimiçi mağaza ve 4200’den fazla çevrimiçi alışverişçi ile gerçekleştirdiği anketin sonucuna göre, müşterinin siparişiyle birlikte gönderilen promosyon ürünler müşteri memnuniyetini yüzde 15’e kadar yükseltiyor.
GüvenRehberi.com, e-ticaret sektöründe müşteri memnuniyetine ilişkin yayınladığı analize göre, sipariş edilen ürünlerin yanında gönderilen ücretsiz promosyonlar, müşteri memnuniyetini yüzde 15’e kadar artırıyor. Promosyon ürün gönderilen tüketicilerin ürün kalitesine verdikleri puanlarda önemli bir değişiklik görülmezken, kargo durum bildirimi, teslimat gecikmesi ve müşteri hizmetleri konularında mağazalara verdikleri puanların yüzde 10-20 bandında yükselmesi dikkat çekiyor.
İnternetten alışveriş yapan tüketicilerin, ürün satın almadan önceki karar aşamasında en etkili olan faktörler, ürün fiyatı (yüzde 26), kargo ücretleri (yüzde 19), teslimat süresi (yüzde 16), müşteri yorumları (yüzde 16), mağaza bilinirliği (yüzde 13) ve ödeme seçenekleri (yüzde 10) olarak sıralanıyor.
Promosyon seviliyor!
İnternet sitelerinden alışveriş yapan tüketiciler, aldıkları ürünün yanında gönderilen ücretsiz promosyon ürünlerin yanı sıra 100 TL üzeri siparişe ücretsiz kargo (yüzde 28), 100 TL altı siparişe sabit 5 TL kargo (yüzde 26), toplam sipariş üzerinden yüzde 10 indirim (yüzde 23), 100 TL siparişe 10 TL puan (yüzde 13), bir sonraki sipariş için yüzde 5 indirim kuponu (yüzde 10) gibi seçeneklerin bulunmasının da bir siteden alışveriş yapma kararlarını etkilediğini belirtiyor.
Tüketiciler çevrimiçi alışverişten ne kadar memnun?
GüvenRehberi.com, ankete katılanlara, çevrimiçi alışveriş deneyimlerinden memnun olup olmadığını da sordu. Genel memnuniyet yüzde 87 çıkarken, diğer kriterlerdeki memnuniyetler ise sipariş tamamlama kolaylığı (yüzde 82), marka ve ürün çeşitliliği (yüzde 81), çevrimiçi sipariş takibi (yüzde 78), ücretsiz ya da indirimli kargo (yüzde 73), teslimat hızı (yüzde 73), hesap açma kolaylığı (yüzde 73), net iade politikası (yüzde 69), iade ve değişim kolaylığı (yüzde 64), canlı destek (yüzde 60) ve kargo teslim tarihini seçebilme opsiyonu (yüzde 57) olarak sıralandı.
Ücretsiz kargo ve iade kolaylığı isteniyor
Ankete göre, internetten alışveriş yapanlar, ürün satın aldıkları internet sitelerinde ücretsiz veya indirimli kargo imkanı (yüzde 58), iade ve değişim kolaylığı (yüzde 42), marka ve ürün çeşitliliği (yüzde 38), çevrimiçi kargo takibi (yüzde 38), canlı destek (yüzde 36), kolay sipariş tamamlama (yüzde 34), net iade politikası (yüzde 33), kargo teslim tarihini seçebilme opsiyonu (yüzde 29) ve hesap açma kolaylığı (yüzde 26) arıyor.
En büyük memnuniyetsizliklerin başında ise iade ve değişim kolaylığı ile iade politikalarının net ve kolay anlaşılır olmaması geliyor.