Microsoft, grafik uygulama programlama arabirimi DirectX 12’yi Nvidia, AMD, Intel ve Qualcomm gibi iş ortakları ile birlikte, San Fransisko’daki Oyun Geliştiricileri Konferansı’nda tanıttı.
Ekran kartlarının oyunlardaki etkisini artırmak için geliştirilen DirectX 12, ekran kartına düşen işi artırırken, işlemciye düşen iş azaltacak. Grafik arabirimi, düşük donanımla önceki grafiklere oranla daha iyi performans sağlayacak. DirectX 11’e nazaran yüzde 50 daha hızlı sonuç verecek DirectX 12, gösterilen bir grafiğe ortalama 4 milisaniyede işlem yapabilecek. Oyun geliştiricileri ise PC’ye geliştirdikleri DirectX 12 oyunlarından, konsollara benzer bir verim alacak.
Windows, Xbox One ve Windows Phone platformlarındaki geliştiriciler için iyileştirmeler sunacak Direct X12’nin çıkış tarihi net olmamakla birlikte 2015 yazı olarak görülüyor. Windows 7 için gelip gelmeyeceği ise belli değil.