Dark Souls II

Geçtiğimiz jenerasyonun en zor Rol Yapma Oyunu olduğundan şüphe yok. Peki, neden bu kadar seviliyor?

Bilmiyorum… “Lanet olsun böyle oyuna“ diyerek başlayayım. İlk oyunun adı ‘Prepare to Die Edition’dı, ölmeye hazır ol sürümü manasında… Şimdiye kadar, birileri sana “hayatımda oynadığım en zor oyundu” dediyse, doğru söylüyor. Japonyalı From Software, oyun değil, her türlü tabuyla oynayan sapkın bir korku filmi yapmış olsa, daha az sinir bozardı.

En sağlam Boss (bölüm sonu canavarı)’ları kesince bile, düşen eşyalar, gelecekteki maceralarında çok katkı sağlamıyor.

En sağlam Boss’ları (bölüm sonu canavarı) kesince bile, düşen eşyalar, gelecekteki maceralarında çok katkı sağlamıyor.

Drangleic ülkesinde başlayıp, nereye gideceğini bilmiyorsun. İpucu sistemi hak getire, hiçbir şey bilmiyorsun. Öğrendiğin tek şey de ölmek, ölmek, ölmek. Sonra tekrar ölmek…

Animasyonlar, ilk oyuna göre daha temiz ama ışıklandırma ve dokular E3 videosundaki kadar iyi değil.

Animasyonlar, ilk oyuna göre daha temiz ama ışıklandırma ve dokular E3 videosundaki kadar iyi değil.

Yapımında, Knightmare, Livingstone ve Dungeons & Dragons eserlerinden esinlenilmiş. Sayılar olmadan Livingstone, zar olmadan da D&D oynadığını düşün. Biraz sado-mazoşizm ekle, aha, sana Dark Souls II. Trainer (PC platformundaki sonsuz sağlık vb. veren hileler) ile bile bitirilmeyecek kadar zor. En kral zırhı, en keskin kılıcı kuşanmanın bir anlamı yok; yine kesiyorlar, yine kesiyorlar. Bir saatte 16 kez öldüm. Mevzunun on saniye öncesinden başlatsa, iyi olacak; en son checkpoint (kayıt noktası)’ten devam ediyor, beş dakika daha aynı yerleri oynuyorsun. Tekrardan, mükerrerden, kendini yineleyenden nefret, ikrah ediyor, tiksiniyor, kin duyuyorum! Ölünce ‘soul’ (ruh anlamına gelen, oyun içi para) kaybetmek de cabası… Her adımına dikkat etmen gerekiyor. Yani, ‘işten yorgun argın geldim, interaktif film babında bir oyun açıp, makarama bakayım’lık bir oyun değil. Konuştuğun karakterler bazen seni bulmacalara yönlendiriyor, diğerleri ise senin seçimine bırakılıyor. Neyse ki, düşman olmayan bir canlı görünce seviniyorsun. E3 fuarında gösterilen videodan, kötü görünüyor. Oyun dünyasında, ‘bullshot’ (screenshot – ekran görüntüsü ve bullshit – saçmalık kelimelerinin birleşimi) kandırıkçılığı kullanılmış. Sahneler karanlık, ışıklandırma ve dokular kötü. Aymazlıkları yetmiyormuş gibi, oyunu daha da zor hâle getiren eşyalar (item) koymuşlar. Bunları bir de satın alıyorsun. Bir kurt sürüsü yüzünden dağdan aşağı düşünce illallah ettim ve kapattım.

● Fiyat PC (63 TL), Xbox 360, PS3 (207 TL) / aralgame.com

 

İlgili Yazılar